اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دغدغه تأمین مصالح برای اتمام جاده شلمان به املش

نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های بزرگی مانند جاده شلمان به املش همیشه دغدغه‌ای به نام تأمین مصالح در سطح منطقه وجود دارد، گفت: برای تأمین مصالح باید تلاش کنیم تا به محیط‌زیست خسارت نزنیم.

دغدغه تأمین مصالح برای اتمام جاده شلمان به املش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به پروژه نیمه‌تمام جاده شلمان به املش اظهار کرد: احداث این جاده به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فنی و مهندسی کار اشتباهی بود.

وی اتمام جاده شلمان به املش را یکی از مطالبات به‌حق مردم املش دانست و افزود: پیگیری اتمام این طرح یکی از وظایف بنده است بخش عظیمی از کار در سال‌های گذشته انجام‌شده و بخشی هم بر روی زمین‌مانده که باید به اتمام برسد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه تأمین مصالح لازم برای اتمام پروژه شلمان به املش جزء ضروریات است، تصریح کرد: تعبیه پل‌های بسیار مرتفع و بزرگ از ویژگی‌های این پروژه است به همین دلیل با حجم عظیمی از مصالح که باید از منطقه خودمان هم تهیه شود مواجه شدیم و طبق قراردادی که در پیمان‌نامه وجود دارد تا ۴۴ کیلومتر پیمانکار می‌تواند آن را انتقال دهد.

وی تأمین مصالح برای اجرای پروژه‌های بزرگ را یکی از مشکلات منطقه خواند و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده با مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و پیمانکار، بخشی از مصالح برای بتن‌ریزی بخش عظیمی از جاده‌ای که در حال احداث است تأمین‌شده و بخشی هم که پیگیر آن هستیم باید مصالح را در شهرستان خودمان تأمین کنیم.

صفری با اذعان به اینکه حوزه جلگه گیلان همیشه با پدیده شن خواری و یا کوه خواری مواجه بوده که باعث شده تا نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی، محیط‌زیست و منابع طبیعی یک حساسیت ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: این حساسیت کاملاً حساسیت بجایی است برای اینکه طی ۲۰ سالی که بر ما گذشت با برداشت‌های بی‌رویه ما شاهد خرابی در بسیاری از حوزه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های بزرگی مانند جاده شلمان به املش همیشه دغدغه‌ای به نام تأمین مصالح در سطح منطقه وجود دارد، گفت: برای تأمین مصالح باید تلاش کنیم تا به محیط‌زیست خسارت نزنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تأمین مصالح لازم امیدوار است که پروژه جاده شلمان به املش طی ماه‌ها اخیر با روند رو به رشدی حرکت کند، بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته برای تأمین اعتبار مالی این پروژه عظیم، بسیار ضعیف عمل شده و کل مبلغی که پیمانکار تا امروز گرفته کمتر از دو میلیارد تومان بوده بنابراین نمی‌توان برای اتمام این پروژه به پیمانکار فشار آورد.

وی اتمام پروژه جاده شلمان به املش را مستلزم کمک دادن به پیمانکار با تأمین مصالح و منابع مالی لازم دانست و افزود: اتمام این پروژه جزء موضوعاتی بود که به مردم املش قول داده‌شده و برای اینکه این طرح بیش از این مشمول زمان نشود تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا در اسرع وقت منتج به نتیجه شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول