اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایان عملیات «چنگال عقاب 2» ترکیه در شمال عراق

وزیر دفاع ترکیه از پایان عملیات نظامی «چنگال عقاب 2» در شمال عراق و کشته شدن 50 عضو پ.ک.ک خبر داد.

پایان عملیات «چنگال عقاب 2» ترکیه در شمال عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از پایان عملیات نظامی «چنگال عقاب ۲» (مخلب النسر- ۲) در شمال عراق و بازگشت نیروهای زمینی و هوای این کشور به مراکزشان خبر داد.

خبرگزاری آناتولی نوشت: وزیر دفاع ترکیه از پایان عملیات «چنگال عقاب ۲» در منطقه «غارا» واقع در استان «دهوک» در شمال عراق  و کشته شدن ۵۰  تروریست پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) و دستگیری دو تن از آنها خبر داد.

بنا بر این گزارش، حلوصی آکار، صبح امروز (یک‌شنبه - ۱۴ فوریه) هنگام بازدید از مرکز اداره عملیات چنگال عقاب دوم و در حضور شماری از فرماندهان نظامی پایان این عملیات را اعلام کرد و گفت که طی این عملیات، بیش از ۵۰ مقر پ.ک.ک نابود شد.

وی افزود که طی این عملیات، نیروهای ترکیه از سلاح‌ها و مهمات داخلی استفاده‌کرده‌اند گفت که در عملیات زمینی، سه نیروی ارتش ترکیه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

آکار افزود: در حمله به غارهای اختفای تروریستها، پیکر ۱۳  نفر از هموطنانمان را کشف کردیم که پیشتر از سوی پ.ک.ک ربوده شده بودند. به اعتراف یکی از اعضای این گروه تروریستی، فرد مسئول این غار، با نزدیک شدن نیروهای ترکیه به این محل، شهروندانمان را به قتل رساند.

ترکیه عملیات چنگال عقاب ۲ را از چهارشنبه پیش (دهم فوریه جاری) در منطقه غارا در شمال عراق آغاز کرده بود.

ارتش ترکیه چندین سال است که در مناطق شمالی عراق به بهانه مقابله با تهدید عناصر پ.ک.ک عملیات نظامی انجام می‌دهد. دولت عراق این اقدام ترکیه را نقض تمامیت ارضی خود می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول