اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی

جهان امروز تحت تاثیر پیشرفت برق آسا در تمامی زمینه ها است. یکی از موارد مهمی که طی سال های اخیر به شدت تغییر کرده است؛ آموزش و تدریس می باشد. نوع برخورد معلم، روش ها و ابزار های آموزشی و... باعث شده است تا نسل جدید بسیار متفاوت تر از نسل قبل به آموختن مشغول شود.

درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی

یکی از روش های آموزشی پر کاربرد استفاده از انیمیشن های آموزشی و درسی است. نام آشنا ترین و جامع ترین نرم افزار آموزشی در این حیطه مجموعه  آموزشی میشا و کوشا می باشد. در این مقاله سعی داریم به بررسی موضوع درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی و تاثیر آن ها بپردازیم.

کارآمدی روش های آموزشی

ایجاد انگیزه برای مطالعه و درس خواندن یکی از موارد مهم در بکارگیری روش های آموزشی به شمار می رود. در واقع انگیزه آموزشی جدا از اینکه باعث علاقه و اشتیاق بچه ها به آموزش می شود می تواند به طور چشمگیری روند آموزش و پیشرفت تحصیلی را سرعت ببخشد.

در واقع این کارآمدی زمانی خود را نشان می دهد که کودک و نوجوان ما حین آموزش در تعامل با معلم و دوستان باشد. همانطور که می دانیم درحال حاضر تدریس و آموزش فقط و فقط بسته به محیط مدرسه نیست. وجود نرم افزار های آموزشی با روش های تدریس مدرن و کارآمد یکی از بهترین انتخاب ها برای اولیا می باشد.

 نرم افزار میشا و کوشا با طراحی متناسب با سن و پایه تحصیلی، تاثیرگذاری زیادی بر آموزش کودکان و نوجوانان دارد. همانگونه که اشاره شد تعامل رکن اصلی و جدا نشدنی در آموزش است. در نرم افزارهای طراحی شده توسط کادر مجرب و متخصص میشا و کوشا روش تعاملی جذابی به کار رفته است.

در این روش آموزشی کودک و نوجوان در حین آموزش با شخصیت های انیمیشنی در تعامل است و به گونه ای در حال گفتگو با این شخصیت های داستانی می باشد. دنیای انیمیشن و تصاویر متحرک جزو موارد مورد علاقه برای همه گروه های سنی است. دانش آموزان در هنگام استفاده از سی دی میشا و کوشا، در هر مرحله از آموزش با شخصیت انیمیشنی روند آموزش را طی می کنند. این تعامل طراحی شده از قبل به فهم و یادگیری بچه ها به شدت کمک خواهد کرد.

طی تحقیقات انجام شده می توان بیان کرد محیط های آموزشی با متد های جدید در بستر فضای انلاین و آفلاین یکی از محرک ترین، مهیج ترین و مفید ترین  ابزار آموزشی در دنیای امروز می باشند. درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی این امکان را به دانش آموزان می دهند که همزمان با لذت بردن از آیتم ها و گام های آموزشی روند آموزش را طی کنند.

در واقع امروزه برخلاف گذشته به این نکته بسیار اهمیت داده می شود که کودکان و نوجوانان حین آموزش از نحوه تدریس لذت ببرند و همین مورد به ظاهر ساده کارایی بچه ها را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. وقتی که کودک و نوجوان ما از روش آموزشی لذت ببرد و برای او جذاب باشد نسبت به آموزش و تحصیل هم انگیزه مضاعف پیدا می کند. در واقع ایجاد تمایل برای یادگیری یکی دیگر از امتیازات ویژه این روش نسبت به روش های دیگر به شمار می رود.

 استفاده از نرم افزار آموزشی میشا و کوشا

 نرم افزار آموزشی میشا و کوشا دارای منابع غنی هستند که می توانند فرصتی برای رشد با کیفیت برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند. در واقع سی دی میشا و کوشا با ایجاد یک مشارکت درست، مراحل آموزش را پیش می برد. بچه ها با برقراری ارتباط بین خود و شخصیت های انیمیشنی طراحی شده مطالب آموزشی را با اشتیاق بیشتری فرا می گیرند. درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی روشی مفید و تاثیر گذار در کنار روش سنتی به شمار می رود. در واقع تلفیق این دو روش در کنار هم اثربخشی بهتری به ارمغان خواهد آورد.

 با توجه به تحقیقات بسیاری که در این حوزه به انجام رسیده است، نرم افزار های آموزشی می توانند نقش تعیین کننده ای در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشند. در واقع نمی توان انتظار داشت که بدون بکارگیری روش ها و ابزار مدرن آموزشی و ایجاد یک محیط خشک و جدی حین تدریس بازده بالایی به دست آید. با بررسی طیف های مختلف سنی می توان به این نتیجه رسید که استفاده از نرم افزار میشا و کوشا تاثیر مطلوب تری نسبت به آموزش تک محور سنتی دارد، ضمن آنکه پیشرفت و تاثیر بیشتری را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد.

اثرات مثبت سی دی میشا و کوشا بر یادگیری

از موارد با اهمیت  در استفاده از سی دی میشا و کوشا می توان به انگیزه در پیشرفت تحصیلی اشاره کرد.استفاده از نرم افزار آموزشی درتدریس، مهارت های دانش آموزان را بـرای دسترسی و استفاده از منابع اطلاعاتی برای زندگی آینده وموفقیت در جامعه آماده می سازد.

بهره گیری مناسب و متداوم از نرم افزار آموزشی میشا و کوشا در کلاس درس باعث افزایش کیفیت و تاثیرگذاری تدریس را خواهد کرد. می توان اذعان کرد که کاربردی ترین جنبه نرم افزار های آموزشی، یادگیری، سهولت و دسترسی آسان دانش آموز به محتوا است. در واقع  دانش آموزان با استفاده از نرم افزار آموزشی در جریان روند یادگیری قرارمیگیرند و با محیط خود تعامل پیدا می کنند.بطور کلی با توجه به تاثیرگذاری نرم افزار ذکر شده، می توان گفت که ضرورت اسـتفاده از نرم افزارهای آموزشی، همانند نرم افزار آموزشی میشا و کوشا، امروزه از ملزومات و ضروریات تدریس و تعلیم دانش آموزان به شمار می رود.

بهره گیری از شخصیت های انیمیشنی در فرایند آموزش

بکار گیری شخصیت های متحرک یا همان انیمیشن در تدریس نوین امر با اهمیتی می باشد. در واقع در بررسی گسترده آموزش مبتنی بر موارد چند رسانه ای، پژوهش درباره اثرات مفید تصاویر گرافیکی پویا بسیار حائز اهمیت است. تصاویرگرافیکی یکی از عناصر دنیای چندرسانه ای میباشند که امکان بیشترین خلاقیت را برای دانش آموزان فراهم می کند.

متاسفانه در روش سنتی در موارد متعدد دانش آموز صرفا سعی در حفظ مطالب به منظور کسب نمره می پردازد. اما در روش نوین تدریس و درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی با ایجاد همان تعامل و ایجاد فضای دوستانه تدریس صورت می پذیرد. در واقع وقتی فضای آموزشی دوستانه و لذت بخش باشد فهم مطالب سریع تر صورت میگیرد و اصلا احتیاجی به حفظ کردن موضوعی نیست. این تاثیر مثبت در دانش آموزان مقطع ابتدایی حین استفاده از میشا و کوشا ابتدایی به وضوح به چشم می خورد.

شاید جالب باشد که بدانید امروزه درحوزه آموزش علوم تجربی با استفاده از تکنولوژی عناصر چند رسانه ای و نرم افزار ها تحقیقات تازه ای صورت گرفته است که همه این تحقیقات حول تصاویر متحرک سازماندهی شده اند. به این روش آموزش علوم با استفاده از تصاویر متحرک که قابلیت دستکاری و تغییر را دارند، علوم پویا گفته می شود . تصاویر گرافیکی پویا به عنوان یک واسطه برای یادگیری، توجه خیلی از تحقیقات را در زمینه ی آموزش علوم به خود جذب کرده است.

نکته جالب تر در این تحقیقات تاثیر دوچندان شخصیت های انیمیشنی نسبت به  تصاویر ساده متحرک است. در واقع هرچقد که این شخصیت های انیمیشنی دارای داستان و طراحی بهتری باشند اثرگذاری بهتری به دنبال خواهند داشت. همان طور که گفته شد می توان بیان کرد که انیمیشن های آموزشی به دلیل تعاملی بودن بهتر از تصاویر ثابت و متحرک هستند.

مزایای آموزش با استفاده از شخصیت های کارتونی

روش های تدریس بر پایه انیمیشن های آموزشی نسبت به سایر روش های چند رسانه ای  دیگر بر اساس اصل مثال های حل شده، دانش آموزان را گام به گام در فرایند حل مسائل پیش می برد که این فرایند باعث یادگیری بهتر درس میشود. از سوی دیگر در روش های مبتنی بر انیمیشن از آنجایی که دانش آموزان دسترسی بیشتری برای اعمال کنترل بر روی مباحث آموزشی خود نسبت به سایر روش ها دارند، استفاده از آنها تأثیر مثبت بیشتری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

 ازجمله امتیاز های دیگر روش درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی تعامل دهی بهتر و یا متمرکز ساختن توجه نسبت به سایر روشها می باشد. به عبارت دیگر درصورتی که توجه دانش آموزان بر روی جنبه های مهم تکلیف یادگیری یا اطلاعات متمرکز شود، یادگیری بهبود می یابد.

 در این روش تمرکز دانش آموز بر روی جذابیت های بصری متمرکز بوده و مطالب آموزشی با اثر بخشی بهتری به فرد منتقل می شود. ازجمله پژوهش های دیگر در این زمینه که نتیجه جالبی را ارائه کرده است توجه به  تأثیر بهتر تصاویر گرافیکی پویا و انیمیشین بر روند یادگیری درس علوم به دلیل استفاده از دو روش همزمان آموزش تصویری و انیمیشنی به همراه تدریس گام به گام بوده است که در این روش، کارایی مغز بیشتر شده و تاثیر بهتری در آموزش ایجاد می کند.

حرف آخر

مجموعه تخصصی میشا و کوشا با ارائه نرم افزار آموزشی و طراحی بسیار هوشمندانه مراحل درسی در پایه های مختلف تحصیلی امکان آموزش کارآمد تری را برا فرزندان ما به ارمغان آورده است. در این روز های کرونایی که امکان حضور فرزندان ما در مدرسه میسر نیست. استفاده از سی دی میشا و کوشا برای کمک به تحصیل کودکان و نوجوانان ما انتخابی بسیار درست خواهد بود. در این مقاله سعی داشتیم که به تاثیر درس خواندن با انیمیشن های آموزشی و درسی بپردازیم و به شما در انتخاب روشی درست در  مسیر یادگیری کمک کنیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول