اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتصال 9 روستای سنندج به شبکه سراسری گاز طبیعی/ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 است

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 9 روستای شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

اتصال 9 روستای سنندج به شبکه سراسری گاز طبیعی/ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 است

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده ودر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی موثر و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌گردد.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت‌مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می‌کند.

فعله‌گری با یادآوری اتصال 9 روستای سنندج به شبکه سراسری گاز طبیعی اظهار داشت: بزلانه با 95 خانوار، پیچون با 85 خانوار، تازه آباد کیخسرو با 20 خانوار، خانقاء حسن گاوگیر با 30 خانوار، کرگینه با 50 خانوار، دادانه کمانگر با 86 خانوار، رشنش با 90 خانوار، لنگریز با 67 خانوار و برقرو با 228 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به 9 در مسیراز توابع شهرستان سنندج افزود: برای گازرسانی به این 9 روستا 60 هزار متر لوله‌گذاری پلی‌اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد 751 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 150 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف 1 میلیون  و 600  هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

فعله‌گری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را 92 درصد اعلام کرد و گفت: تعداد 189روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارد وتعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر 158 روستا بود که با احتساب این 9 روستا افتتاح شده در مجموع 167 روستای شهرستان سنندج گازدار هستند.

انتهای پیام/2330/70 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول