اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش تولید بذرهای گواهی‌شده برنج در گیلان/ هاشمی بوجاری کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان

مدیر تعاون روستایی گیلان از افزایش تولید بذور گواهی‌شده برنج در گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هر کیلوگرم بذر گواهی‌شده برنج هاشمی در مراکز تعاون روستایی گیلان ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان هست.

افزایش تولید بذرهای گواهی‌شده برنج در گیلان/ هاشمی بوجاری کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان

عباس جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از آغاز توزیع بذر گواهی‌شده برنج در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دو  هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده برنج امسال برای توزیع بین شالی‌کاران در گیلان تولیدشده که نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ تن توسط شبکه تعاونی روستایی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بذر گواهی‌شده برنج در مراکز کارگزاری‌های اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های مختلف استان گیلان توزیع می‌شود، افزود: شالی‌کاران متقاضی بذرهای بوجاری شده می‌توانند به این مراکز در شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه بذرهای گواهی‌شده برنج به‌صورت یارانه‌ای کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد، گفت: بذرهای گواهی‌شده برنج بر اساس میزان اراضی شالیزاری هر کشاورز با توجه به حواله یا هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

جعفر پور با بیان اینکه برنج نوع هاشمی در گیلان مورد استقبال است و این نیاز مردم استان به‌اندازه مکفی تولید و تأمین‌شده، افزود: در بذرهای بوجاری شده ضایعات وجود ندارد ازاین‌رو این بذور برای کشاورزان مقرون‌به‌صرفه است.

وی با اشاره به مزیت‌های بذور بوجاری شده، گفت: بنابر تجربه‌های پیشین در اراضی شالیزاری که بذور گواهی‌شده استفاده‌شده، محصول به‌صورت یکنواخت رشد کرده، برداشت با ماشین‌آلات راحت تر است و در بازار نیز برنج تولیدشده به‌آسانی به فروش می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی گیلان از افزایش تولید بذور گواهی‌شده در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ تن بذر بوجاری شده در گیلان تولید شد و در تلاشیم تا تولید بذور گواهی‌شده را در استان به سه هزار و ۲۰۰ تن برسانیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول