اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی/ پژوهش ها باید به سمت نیازها و اولویت ها حرکت کند

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی از برگزاری این همایش در روز پنج شنبه سی ام بهمن ماه در قم و همراه با رونمایی و تقدیر از آثار برتر خبر داد.

برگزاری دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی/ پژوهش ها باید به سمت نیازها و اولویت ها حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد امروز در نشست رسانه‌ای دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با اشاره به وابسته بودن بالندگی و ادامه سیر کمالی نظام مقدس جمهوری اسلامی به پژوهش های فاخر و تحقیقات مؤثر اظهار کرد: بر این اساس، دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با هدف شناسایی کتب، پایان نامه ها و نویسندگان برتر این عرصه و معرفی آنان به جامعه علمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تشویق و حمایت از این نویسندگان برتر، هدف دیگر برگزاری این همایش است، بویژه آن که ضرورت حرکت پژوهش ها و تحقیقات به سمت نیازها و اولویت ها نظام کاملا احساس می شود.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری همچنین اضافه کرد: امید است از رهگذر برپایی این گونه برنامه ها و تداوم آن ها بتوان ادبیات حکومت اسلامی را به یک اعتلا در سطح دانش و فرهنگ مکتوب برسانیم.

وی سپس تصریح کرد: عرصه تحقیقات حکومت اسلامی، نیازمند تولید محتوای درون زا و انقلابی مبتنی بر عقلانیت اسلامی است.

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی ادامه داد: باید گفت همان گونه که از دوری دانشگاه و صنعت به عنوان یک آسیب نام برده می شود، این آسیب در عرصه نیازهای نظری و کاربردی نظام اسلامی هم وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام عابدی نژاد درباره زمان برگزاری دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی نیز گفت: این برنامه روز پنجشنبه، سی ام بهمن ماه سال جاری و از ساعت 9 تا 12 در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در شهر قم به دو صورت مجازی و حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رونمایی از برخی آثار و تألیفات آیت الله عباسعلی کعبی و آیت‌الله محسن اراکی به عنوان دو عضو مجلس خبرگان رهبری و در موضوع حکومت اسلامی، تقدیر از دو عضو فقید این مجلس به عنوان صاحبنظران عرصه تحقیقات حکومت اسلامی یعنی آیات مؤمن قمی و مصباح یزدی، رونمایی از درسنامه ولایت فقیه و همچنین تقدیر از برگزیدگان فراخوان این همایش در کنار سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و رونمایی از پوستر فراخوان همایش کتاب سال حکومت اسلامی در سال 1400 از جمله برنامه‌های روز سی ام بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی همچنین به فراخوان اعلام شده درباره همایش سال جاری اشاره و بیان کرد: این فراخوان در سه محور اصلی اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی و اساسی اعلام شد که بر اساس این فراخوان، 230 اثر از بیش از 70 مرکز علمی و پژوهشی به مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی رسید.

وی افزود: در ارزیابی اولیه از این آثار، 29 اثر انتخاب و در ادامه، 8 اثر برگزیده نهایی شامل 3 پایان نامه برتر و 5 کتاب برتر شناسایی شدند که از صاحبان این 8 اثر در روز همایش تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام عابدی نژاد در عین حال در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره چشم انداز مکتوب مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و تعبیر «جایگاه نخست و الهام بخش در سطح مراکز علوم انسانی و اسلامی در داخل و خارج از کشور» در این چشم انداز تصریح کرد: مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، یک مرکز مانند سایر مراکز پژوهشی و تولیدکننده علوم انسانی نیست، به همین دلیل قید «الهام بخش» در سند چشم انداز این مرکز به کار رفته تا نشان دهد که این مرکز تلاش اصلی خود را بر ارتباط با دیگر مراکز علمی و بر اساس اهداف اصلی پژوهشی خود یعنی نیازهای مردم و حکومت اسلامی متمرکز کرده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در قم درباره پیش بینی از میزان استقبال از سومین همایش در سال آینده اذعان کرد: فراخوان همایش دوم بر اساس کتب و پایان نامه های تألیف شده در سال های 1396 و 1397 مطرح شد، ضمن آن که می توانیم سطح شناسایی آثار و غربالگری را در سومین همایش افزایش دهیم و به مطالعات انجام شده با موضوع حکومت اسلامی در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان هم توجه داشته باشیم و از این تحقیقات در همایش سال آینده و سال های بعد نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول