اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌مندی اهالی روستاهای نوق رفسنجان از آب شرب با احداث مجتمع آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان از آغاز عملیات احداث مجتمع آبرسانی منطقه نوق رفسنجان خبر داد.

بهره‌مندی اهالی روستاهای نوق رفسنجان از آب شرب با احداث مجتمع آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، منطقه نوق یکی از مناطقی است که هرساله در تابستان دچار کم‌آبی‌ست به‌ویژه روستاهای بخش فردوس با این معضل بیشتر مواجه‌اند.

اما با پیگیری‌های نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نسبت به حفاری و احداث مجتمع آبرسانی در این منطقه اقدام شد و امروز همزمان با آغاز حفر چاه شماره چهار منطقه عملیات احداث مجتمع آبرسانی هم آغاز شد تا در تابستان پیش‌ رو، اهالی منطقه معضل کم‌آبی نداشته باشد.

 حسین چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهرستان رفسنجان در حاشیه آغاز عملیات حفر چاه شماره ۴ در منطقه نوق اظهار داشت: امروز دستگاه حفاری چاه شماره چهار در محل مستقر و به‌زودی عملیات حفر شروع می‌شود.

چرخ‌انداز افزود: در این منطقه چهار حلقه چاه جهت تامین آب شبکه‌های شمس‌آباد ، اسماعیل‌آباد و مهدی‌آباد پیش‌بینی شده است که آب استحصالی از این چاه‌ها به یک مخزن منتقل و از مخزن اصلی که احداث شده است به سایر مخازن روستاهای منطقه منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان ابراز کرد: طی یک برنامه‌ریزی، کلیه روستاهایی که شبکه آب خودگردان دارند، باید شبکه را به شرکت آب و فاضلاب تحویل دهند و این موضوع یک تکلیف قانونی است که باید هر چه سریع‌تر انجام شود .

وی با ذکر این مطلب که شرکت آب و فاضلاب بر اساس قانون وظیفه تامین وتوزیع آب به کلیه‌ی روستاها را بر عهده دارد، بیان کرد: خوشبختانه قسمت اعظم پروژه تامین آب منطقه نوق شامل احداث مخازن اصلی و احداث بیش از ۱۵ کیلومتر خط انتقال انجام شده است و با تکمیل کارهای باقیمانده مشکل تمامی روستاها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول