اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تاثیر برخی کارهای هنری و فیلم‌ها از منابر بیشتر است

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بازیگران سریال حضرت معصومه(س) باید نسبت به جایگاه نقش‌ها توجه ویژه داشته باشند، گفت: تاثیر کارهای هنری و فیلم‌ها گاهی از سخنرانی‌ها و منابر هم بیشتر می‌شود به همین علت ما باید به این کارها توجه بیشتری داشته باشیم.

تاثیر برخی کارهای هنری و فیلم‌ها از منابر بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان این سازمان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه قم از زمان قدیم به عنوان یک جایگاه حساس برای نشر معارف اهل‌بیت(ع) معرفی شده بود، اظهار کرد: قم قبل از حضرت معصومه(س) نیز یک رسانه بود اما با وجود حضرت تقویت شد و جلوه دیگری پیدا کرد.

وی از حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگوی دختر نام برد و اضافه کرد: می‌توان از ویژگی‌های این شخصیت برای معرفی جایگاه زن در اسلام بهره‌مند شد و مباحث نادرستی که در مورد نگاه اسلام به زنان مطرح می‌شود را تکذیب کرد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: اینکه امام صادق(ع) قبل از تولد موسی بن جعفر(ع) به جایگاه قم اشاره می‌کنند نشان از جایگاه ویژه شهر قم است.

وی از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و تصریح کرد: وجود مراجع بزرگوار و خاستگاه انقلاب اسلامی بودن به حساسیت‌های قم می‌افزاید و ارتباط سریال حضرت معصومه(س) با قم نیز به حساسیت این سریال می‌افزاید.

سعیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرم حضرت معصومه(س) نشان و نمادی از حضرت زهرا(س) نیز دارد می‌توان در سریال حضرت معصومه(س) نیز اشاره‌هایی به حضرت زهرا(س) داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازیگران سریال حضرت معصومه(س) باید نسبت به جایگاه نقش‌ها توجه ویژه داشته باشند، مطرح کرد: گاهی خلاءهایی در تاریخ زندگانی بزرگواران دینی پیدا می‌شود که پر کردن این خلاهای هزینه‌های بسیاری دارد هر چند با استفاده از قرائن و شواهد می‌توان این مشکل را رفع کرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه پیام سریال حضرت معصومه(س) با شخصیت حضرت گره‌ زده شود، عنوان کرد: افرادی که فیلم نامه سریال حضرت معصومه(س) را تدوین می‌کنند می‌توانند بهمظلومیت‌های حضرت زینب‌(س) نیز اشاره‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه معرفی اهل‌بیت(ع) موجب هدایت مردم به سمت دین می‌شود، خاطرنشان کرد: تاثیر کارهای هنری و فیلم‌ها گاهی از سخنرانی‌ها و منابر هم بیشتر می‌شود به همین علت ما باید به این کارها توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول