اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

الحشد الشعبی: امکان ندارد به درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک کشیده شویم

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق، با تاکید بر اینکه حضور نیروهای این سازمان در سنجار، طبق درخواست رسمی است، گفت که امکان ندارد این نیروها به درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک کشیده شوند.

الحشد الشعبی: امکان ندارد به درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک کشیده شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق، امروز (یک‌شنبه - ۱۴ فوریه)، درباره حضور نیروهای این سازمان در «سنجار» و تلاش‌های موجود برای سوق دادن این نیروها به درگیری‌های مسلحانه و نظامی میان نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) موضع‌گیری کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: موضوع کشاندن رزمندگان الحشد الشعبی به درگیری مسلحانه میان نیروها ترکیه و حزب کارگران کردستان، امری بعید و غیرممکن است. به ویژه که یگان‌های نظامی مستقر در سنجار نیروهای مشترک الحشد الشعبی، ارتش و پلیس عراق هستند.

وی افزود: تقویت و استقرار الحشد الشعبی در سنجار به درخواست فرماندهی عملیات نینوی به منظور پر کردن شکاف‌ها و جلوگیری از خطر نفوذ داعش صورت گرفته است. این مسأله هیچ ارتباطی با درگیری‌های نیروهای ترکیه ندارد و نیروهای الحشد الشعبی تنها در مناطقی مشخص برای پر کردن شکاف‌های امنیتی مستقر هستند.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

آنکارا بارها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرزهای ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ.ک.ک) هشدار داده است. آخرین این هشدارها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیروهای ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهد. (جزئیات بیشتر)

ابراز نگرانی‌های ترکیه به همراه نگرانی‌های دولت منطقه کردستان عراق و دولت فدرال این کشور در خصوص سنجار موجب شد که پاییز امسال، اربیل و بغداد بر سر اخراج پ.ک.ک از این منطقه و استقرار نیروهای فدرال و پیشمرگه در آنجا به توافق برسند.

حال مدتی است که گزارش‌های متعددی در خصوص حمله ترکیه به سنجار و اشغال آن به بهانه مقابله با پ.ک.ک منتشر می‌شود.  طی هفته گذشته نیروهای اطلاعات ترکیه (میت) یکی از سرکرده های پ.ک.ک را در منطقه سنجار عراق بازداشت و به داخل ترکیه منتقل کردند. امروز نیز وزارت دفاع ترکیه پس از چهار رو عملیات «چنگال عقاب 2» در استان دهوک در شمال عراق از پایان این عملیات خبر داد. 

انتشار اخباری درباره قصد آنکارا برای حمله به سنجار با واکنش شدید جنبش النجباء و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق همراه شد و آنها خواستار پاسخ قاطع بغداد به این امر شدند.

جنبش النجباء به دولت این کشور هشدار داد چنانچه در مقابل حملات ترکیه به شمال عراق موضع نگیرد، مقاومت خود دست به کار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

هادی العامری نیز شب گذشته اعلام کرد که براساس اطلاعات موثق، ارتش ترکیه درصدد است به کوهستان سنجار حمله کند.

او با انتقاد از اقدامات و حملات ترکیه در شمال عراق گفت: «ترکیه باید از اقدامات خصمانه خود دست بردارد؛ اقداماتی که نه تنها در خدمت روابط دوجانبه با عراق نبوده، بلکه تأثیر عمیقی بر این روابط خواهد گذاشت. ما از ترکیه انتظار داشتیم از اراضی عراق عقب‌نشینی کامل کند نه اینکه اشغالگریش را بیشتر کند».

رئیس ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور به نخست وزیر مصطفی الکاظمی خواست همه اقدامات لازم برای ممانعت از حملات به خاک عراق را اتخاذ کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول