اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جزئیات حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه/ بیماران چطور نسخه خود را دریافت می‌کنند؟

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی از ابتدای اسفند، گفت: اگر پزشکی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نبود، می‌تواند نسخه را روی سرنسخه خود بنویسد و بیمه‌شده نیز می‌تواند با ارائه کد ملی داروی خود را تهیه کند.

جزئیات حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه/ بیماران چطور نسخه خود را دریافت می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در شبکه خبر درباره «حذف دفترچه‌های بیمه اجتماعی از ابتدای اسفند»، اظهار داشت: آنچه از اول اسفند در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، این موضوع است که دفترچه‌های جدید درمانی صادر نمی‌شود .

وی ادامه داد: به طوری که اگر بیمه شده این سازمان از ابتدای اسفند به پزشک مراجعه کند، پزشک می‌تواند در صورت داشتن نسخه‌نویسی الکترونیکی آن را به صورت الکترونیکی صادر کند و در صورتی که پزشکی فاقد نسخه‌نویسی الکترونیکی بود، می‌تواند نسخه بیمار را روی دفترچه مراجعه‌کننده نوشته و اگر بیمار دفترچه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را روی سرنسخه خود بنویسد و بیمار با نوشتن کدملی برای گرفتن دارو به داروخانه مراجعه کند. 

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: اگر پزشکی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نبود، می‌تواند نسخه را روی سرنسخه خود بنویسد و بیمه شده نیز می‌تواند با ارائه کدملی و یا کارت ملی و دفترچه‌های بیمه موجود، داروی خود را تهیه کند. 

غفاری با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی نزدیک دو سال است در سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: این موضوع اکنون شتاب بیشتری به خود گرفته، اما اگر بیمه‌شده‌ای به پزشک مراجعه کرد و سامانه موردنظر قطع بود، پزشک می‌تواند نسخه را روی سرنسخه خود بنویسد.

وی متذکر شد: اما اگر پزشک توانست در سامانه الکترونیکی نسخه خود را بنویسد و این سامانه در داروخانه برقرار بود، دارو داده می‌شود، اما اگر سامانه در داروخانه قطع بود، دیگر امکان دادن نسخه الکترونیکی وجود ندارد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت نسخه‌نویسی الکترونیکی برای بیمه‌شدگان، ابراز داشت: حُسن مهمی که نسخه‌نویسی الکترونیکی برای بیمه‌شدگان دارد این است که اگر چند دارو برای بیمار تجویز شده باشد و بیمار برای دریافت داروها به داروخانه‌ای مراجعه کند، در صورتی که داروخانه تعدادی از اقلام دارویی را نداشته باشد، در چنین شرایطی امکان تهیه داروهایی که در این داروخانه موجود نیست در داروخانه‌های دیگر وجود دارد و داروخانه نسخه را جدا نمی‌کند و نیاز به نوشتن نسخه مجدد نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول