اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پیاده‌روی زائران به سوی سامرا در آستانه روز شهادت امام هادی(ع)+عکس و فیلم

در آستانه روز شهادت امام هادی(ع) برخی از مردم عراق با پای پیاده به سوی سامرا حرکت کرده و در این مسیر نه تنها شیعیان، بلکه برادران اهل سنت نیز با برپایی موکب‌ها از زوار پذیرایی می‌کنند.

پیاده‌روی زائران به سوی سامرا در آستانه روز شهادت امام هادی(ع)+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه سالروز شهادت امام هادی (ع)، جمعی از مردم عراق از شهرهای دور و نزدیک به سامرا و حرم امامین عسکریین (ع) مشرف می‌شوند.

همچنین برخی از زائران همچون سال‌های گذشته از حدود ۱۰۰ کلیومتری سامرا با پای پیاده به سوی حرم امامین عسکریین (ع) مشرف می‌شوند. بعضی از زائران حرم سامرا نیز از سوق الشیوخ که یکی از بزرگترین شهرهای استان ذی قار در جنوب عراق است و بیش از ۵۰ کیلومتر تا حرم امامین عسکریین (ع) فاصله دارد، پای پیاده به سوی حرم حرکت می‌کنند و بیش از سه روز در مسیر عشق قدم می‌گذارند. 

 

در شهر بلد نیز زائران پس از زیارت حرم سیدمحمد (ع)، برادر امام هادی (ع) که نه تنها نزد شیعیان بلکه برای اهل تسنن نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، به سوی سامرا حرکت می‌کنند که در این مسیر نیز مردم شهرهای اطراف که بیشتر از برادران اهل سنت هستند، با برپایی موکب عزاداری از زائران امامین عسکرین (ع) همزمان با شهادت امام هادی (ع) پذیرایی می‌کنند.

در ادامه فیلمی از حرکت زائران عراقی به سوی حرم امامین عسکریین (ع) در آستانه شهادت امام هادی (ع) را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول