اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

از «تئاتر کاغذی» چه می‌دانید + فیلم

«تئاتر کاغذی» یکی از شیوه‌های جذاب نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، تئاتر کاغذی یکی از شیوه‌های جذاب و هیجان‌انگیز نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شود. ضمناً عروسک‌ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می‌شوند. بنابراین برای اجرای تئاتر کاغذی نیاز به ابزار دور از دسترس و گران قیمت ندارید و با استفاده از ابزار در دسترس به راحتی می توان در خانه تئاتر کاغذی را با همکاری دوستان، والدین و حتی به تنهایی تولید و اجرا کرد و از آن لذت برد.

 

آموزش ساخت دکور کاغذی

 

پردیس تئاتر تهران در روزهای منتهی به سال نو، با برگزاری مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» پذیرای آثار کودکان و نوجوانان است. حسین عالم‌بخش رییس پردیس تئاتر تهران درباره جزئیات مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» گفت: این مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده و با شعار شادی و نشاط در خانواده برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در تارنمای پردیس تئاتر تهران به نشانی pardistheater.ir درج شده که حاوی توضیحات کافی در خصوص این جشنواره است.

عالم‌بخش ضمن تاکید بر مطالعه دقیق این فراخوان گفت که در این راستا چند فیلم کوتاه آموزشی تهیه شده است که شامل معرفی جشنواره، نحوه ساخت عروسک و نحوه ساخت دکور است.

 

 

آموزش ساخت عروسک برای تئاتر کاغذی

 

مدت زمان اجرای تئاتر کاغذی باید بین ۲تا ۴دقیقه باشد. «کرونا را شکست می‌دهم (روش‌های پیشگیری از بیماری کرونا)، من و کتابم (با انتخاب بخشی از داستان‌های کوتاه ایرانی در کتابهای دوست داشتی خود تئاتر کاغذی بسازید)، خاطرات مدرسه (ازیکی از خاطرات شیرینو بامزه مدرسه خود تئاتر کاغذی بسازید)، آداب و رسوم عید نوروز در شهر من (حتما آداب و رسوم عید نوروز در شهر شما دیدنی است. پس با تئاتر کاغذی آن را به ما نشان دهید) و خاطرات خانواده (مهمانی‌ها، سفرها، دورهمی‌ها قبل از کرونا) موضوعات این مسابقه هستند.

رئیس پردیس تئاتر تهران در خاتمه اظهاراتش ضمن ابراز امیدواری نسبت به تاثیرات مثبت این جشنواره در ارتباط بین والدین و فرزندان در این روزهای سخت کرونایی بر شعار همیشگی پردیس تئاتر تهران مبنی بر «اینجا چراغی روشن است!» تاکید و این مجموعه را یک مرکز حرفه‌ای تئاتر برای مردم و متعلق به عموم شهروندان شهر تهران عنوان کرد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول