اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وجود ۱۷.۵ هکتار گلخانه فعال در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از وجود 17.5 هکتار گلخانه در این شهرستان خبر داد.

وجود ۱۷.۵ هکتار گلخانه فعال در نهاوند

کریم حاج‌باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت‌های گلخانه‌ای در نهاوند کمتر از چهار هکتار گلخانه در این شهرستان وجود داشت که امروز این میزان به ۱۵ و نیم هکتار گلخانه فعال رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این میزان، در حال حاضر شهرک بزرگ علمدار به مساحت بیش از ۱۴ و نیم هکتار است که تاکنون دو قطعه از ۱۴ قطعه آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز تا چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: در دهه فجر یکی از مدرن‌ترین گلخانه‌هایی هیدروپونیک غرب کشور به مساحت دو هکتار و با ۳۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که محصول فلفل دلمه‌ای آن به کشور روسیه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم این واحد بزرگ تولیدی در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید اضافه کرد: با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر اشتغالزایی برای۳۷ نفر ارز صادراتی وارد کشور می شود.

حاج‌باباعلی اجرای سیستم‌های مکانیزه آبیاری را به عنوان یکی از عوامل صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و افزود: از مجموع ۱۹ هزار اراضی قابل تبدیل به آبیاری تحت فشار در این شهرستان، بیش از ۱۲ هزار هکتار تحت پوشش قرار گرفته که برای مابقی نیز در صورت ایجاد شرایط لازم این طرح به اجرا درخواهد آمد.

وی ساماندهی نهر شعبان را از جمله مطالبات دیرینه کشاورزان این شهرستان عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص یافته که با اجرای آن بسیاری از کانال‌های سنتی به سیمانی تبدیل شده و در نتیجه راندمان مصرف آب ۷۰ درصد افزایش می باید.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول