اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

غلامی: بودجه سال آینده دانشگاه‌ها تفاوت چندانی نسبت به سال ۹۹ ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ‌با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه ها در سال آینده توسط هیأت امنا تعیین می‌شود، گفت: بودجه سال آینده دانشگاه ها تفاوت چندانی نسبت به سال ۹۹ ندارد.

غلامی: بودجه سال آینده دانشگاه‌ها تفاوت چندانی نسبت به سال ۹۹ ندارد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به بودجه دانشگاه‌ها شود،گفت: متأسفانه در تدوین بودجه دانشگاه‌ها، افزایش هزینه‌ها و بخصوص نرخ تورم به طور کامل و دقیق دیده نمی‌شود. 

وی درباره میزان افزایش بودجه دانشگاه ها برای سال آینده، افزود: رشد بودجه دانشگاه ها برای سال ۱۴۰۰ در حدی که دیده شده است، به دلیل افزایش قیمت‌ها و هزینه خدمات و از طرف دیگر افزایش حقوق های اعمال شده، در سال آینده تفاوت چندانی نسبت به سال ۹۹ نخواهد داشت.  

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال آینده پاسخگوی نیاز دانشگاه به خصوص برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است، ادامه داد: در دانشگاه‌ها معمولا درصدی از بودجه را به منظور انجام امور پژوهشی در نظر می گیرند. این درصد در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است که پس از کسر ارقام مربوط به حقوق و مزایای کارکنان و هزینه های اجتناب ناپذیر، از رقم بودجه تعیین و به تأیید هیأت امنای دانشگاه می رسد.

غلامی درباره بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها برای سال آینده تصریح کرد: بودجه پژوهشی دانشگاه ها در سال آینده، همانطور که گفته شد، توسط هیأت امنا تعیین می شود. معمولا سعی بر این بوده که هرساله نسبت به سال قبل مبالغ به صورت افزایشی دیده شود که البته بستگی به رقم کل بودجه دانشگاه دارد.

وی با اشاره به افزایش و همسان سازی حقوق کارمندان برای سال آینده اضافه کرد: برای سال آینده درخواست اعتبار برای همسان سازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاهها و موسسات پژوهشی وزارت علوم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشته‌ایم که امیدوار هستیم در پیشنهاد ارائه شده در لایحه بودجه، در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. در این صورت به میزانی که تأمین اعتبار شود، اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول