اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

زاکانی: پیشنهاد مجلس افزایش عدد ثابت به حقوق‌ کارمندان است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولتی یکی از مشکلات بودجه 1400 بود که با چالش اختلاف نهادینه شده در حقوق‌ها مواجه بود؛ پیشنهاد مجلس برای حل این مسئله افزوده شدن عدد ثابت به حقوق‌ها بود یعنی مبلغ یکسانی به حقوق همه کارکنان افزوده شود.

زاکانی: پیشنهاد مجلس افزایش عدد ثابت به حقوق‌ کارمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی در نشست با مدیران رسانه های استان قم اظهار کرد: نخستین هدف مهم که در پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و سپس جهش در راستای تحقق اهداف انقلاب است.

وی جهش در راستای تحقق اهداف انقلاب را قرار دادن دولت و تمدن اسلامی در مسیر پیشرفت روزافزون دانست و گفت: پیام انقلاب در سراسر جهان منتشر شده و اکنون جهان تشنه الگویی برگرفته از این پیام است و مسئله مهم امروز ساختن این الگو است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و کانون فکری جهان اسلام نقش مهمی در تحقق الگوی مطلوب انقلاب اسلامی دارد و البته ظرفیت‌های فکری و انسانی را نیز در حد کافی دارد.

زاکانی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده را در مسیر تعالی انقلاب راهگشا برشمرد و گفت: اصحاب رسانه در مسیر تحقق گام دوم انقلاب مسؤولیت بالاتری دارند چرا که رسانه ناظر به فهم واقعیت‌ها، دقت در نظارت‌ها و قادر به انتقال پیام‌ها به متن جامعه است.

وی در پاسخ به سؤوال یکی از خبرنگاران پیرامون علت عدم تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو علت اصلی که مانع رأی آوردن این طرح در مجلس شد نخست این بود که عده‌ای موارد مطرح شده را کافی نمی‌دانستند و می‌گفتند مسائل بیشتری را باید در دایره شفافیت آرا نماینگان قرار داد. دوم اینکه افرادی که موضوع را مطرح کردند مقدمات لازم را در مجلس لحاظ نکردند و به همین علت سه رأی کمتر از آرا مورد نیاز برای تصویب آورد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجدد امضا نمایندگان برای طرح شفافیت آرا در مجلس جمع شده و این طرح دوباره وارد ماده 130 می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

زاکانی با اشاره به مشکلات لایحه بودجه 1400 بیان کرد: یکی از مشکلات بودجه 1400 افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولتی بود که نخستین چالش این مورد در نظر نگرفتن شرایط بهره‌مندی سایر اقشار مردم بود و چالش دوم آن اختلاف نهادینه شده در حقوق‌ها بود یعنی مثلاً فردی که 20 میلیون ماهانه حقوق می‌گیرد در سال آینده پنج میلیون به حقوق او افزوده می‌شود و فردی که سه میلیون حقوق می‌گیرد مقدار خیلی کمتری به حقوقش اضافه می‌شود که این مطابق با مصالح کشور نیست و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولتی افزوده شدن عدد ثابتی به حقوق‌ها بود یعنی مبلغ یکسانی به حقوق همه کارکنان افزوده شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول