اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

واریز سهم بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر/ «اصالت» در ترکیه مقابل دوربین می‌رود

سهم صاحبان آثار و سینماها از فروش فیلم‌ها در ایام جشنواره فیلم فجر، طی هفته جاری به حساب آنان واریز می‌شود.

واریز سهم بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر/ «اصالت» در ترکیه مقابل دوربین می‌رود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، طبق اطلاعات منتشرشده توسط ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) این امکان را برای اولین بار ایجاد کرده است که سهم صاحبان آثار (بخش مسابقه سینمای ایران- سودای سیمرغ) و سینماهای نمایش‌دهنده در تهران و شهرستان‌ها در مدتی کوتاه پس از پایان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پرداخت شود. 

فهرست تفصیلی سهم هر فیلم و هر سینما از فروش بیش از ۳۸ میلیارد تومانی به زودی منتشر می‌شود. گزارش نمایش فیلم‌ها پیش‌تر اینجا منتشر شده است.

 

«اصالت» در ترکیه مقابل دوربین می‌رود

فیلم سینمایی «اصالت» به نویسندگی و کارگردانی شهرام اسدزاده در سه کشور ترکیه، سوریه و بلغارستان ساخته می‌شود و همزمان در ایران و دیگر کشورهای جهان اکران خواهد شد.

بازیگران این فیلم از میان چهره‌های شناخته شده سینمای ایران، ترکیه و سایر کشورها و همچنین بازیگرانی که توانایی صحبت کردن به یکی از سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی را داشته باشند، انتخاب خواهند شد.

مهدی عبادتی با مشارکت کمپانی مای الیت یاپیم (My elite yapim) ترکیه فیلم سینمایی «اصالت» را تهیه می‌کند. موضوع این فیلم اجتماعی و ضدجنگ است و به زندگی آوارگان جنگی در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

اسدزاده پیش از این سکانس‌پلان «طاقباز» و فیلم سینمایی «گواهى امضاء» را ساخته و دبیری نخستین جشنواره فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد را بر عهده داشته است.

 

 

 

* تیزر جدید «دیدن این فیلم جرم است» منتشر شد

همزمان با بازگشایی مجدد سینماها بعد از جشنواره فجر و ادامه اکران فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است در سینماهای تهران و سراسر کشور، تیزر جدید این فیلم منتشر شد.

فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه در مدت محدود اکران سینمایی توانست با جذب ۶۲ هزار مخاطب فروش ۸۰۰ میلیون تومانی داشته باشد که این فروش در دوران کرونا یک عدد قابل توجه به حساب می آید.

«دیدن این فیلم جرم است» که پخش آن بر عهده مؤسسه بهمن سبز است، هم اکنون در سینماهای تهران و شهرستان‌ها (به‌جز مازندران) روی پرده سینماها است و بلیت آن نیز از طریق سامانه‌های «گیشه۷» و «سینماتیکت» به فروش می‌رسد.

فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه با هنرنمایی امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل و نقش آفرینی مهدی زمین‌پرداز سیاسی‌ترین فیلم دهه ۹۰ سینمای ایران است که پس از اکران در جشنواره فجر سی و هفتم با واکنش‌های گسترده و متفاوتی روبرو شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول