اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی سناریو‌های مختلف جبران افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی سناریو‌های مختلف جبران افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی خبر داد و گفت: وزارت نفت قول داده با روش‌های مختلف مانع افت فشار این میادین شده و افت آنرا جبران کند.

بررسی سناریو‌های مختلف جبران افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی در کمیسیون انرژی

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 26 بهمن) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز این کمیسیون دو رأی‌گیری صورت گرفت که رأی‌گیری اول در مورد طرح الزامات اجرائی توزیع و عرضه سوخت و CNG بود که کلیات آن تصویب شده و مقرر شد با نظر کمیته نفت این کمیسیون جزئیات آن نهایی شده و به صحن کمیسیون ارائه شود.

وی درباره رأی‌گیری دوم در این کمیسیون افزود: تأسیس نهاد تنظیم‌گر بخش برق در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی اعضای این کمیسیون قرار گرفت و چون در مورد یکی از تبصره‌های آن ملاحظه‌ای داشتیم اعلام کردیم که این تبصره ارتباطی به این لایحه نداشته و بایستی حذف شود و به همین دلیل در نامه‌ای به کمیسیون ویژه جهش تولید این موضوع را اعلام کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: دستور سوم جلسه امروز کمیسیون انرژی درباره وضعیت افت فشار میدان گازی پارس‌جنوبی بود که مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس گزارشی را به نمایندگان در این باره ارائه کردند و اعلام کردند که درصدد جبران افت فشار گاز در این میادین در سال‌های آینده هستیم.

شریعتی گفت: یکی از این سناریوها برای جبران افت فشار گاز میدان پارس‌جنوبی احداث خطوط لوله گاز به صورت موازی بود که با کاهش قطر این لوله‌ها بخشی از این افت فشار جبران خواهد شد ضمن اینکه تعبیه کمپرسورهای دریایی برای جبران فشار مورد نیاز سناریوی دیگر بود. که هر کدام از این سناریوها مزایا و معایبی داشته و نیازمند سرمایه‌گذاری است که گزارش اجرای آن باید از سوی مدیران شرکت گاز پارس‌جنوبی به کمیسیون انرژی در جلسات آتی داده شود  ولی اصل موضوع آن است که وزارت نفت و شرکت‌های فعال در حوزه پارس‌جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای جبران این افت فشار گاز هستند تا در سال‌های آینده با مشکل تأمین گاز مواجه نشویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول