اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رویکرد جدید قوه قضاییه در جذب و تربیت قاضی

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از رویکرد جدید جذب و تربیت قاضی در دانشگاه علوم قضایی خبر داد.

رویکرد جدید قوه قضاییه در جذب و تربیت قاضی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ امین‌حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام باقر (ع) عنوان کرد: از زحمات جناب حجت الاسلام و المسلمین عاملی در طول مدت حدود ۱۰ ساله در اداره کل آموزش تشکر می‌کنم و برای جناب حجت الاسلام و المسلمین سعدی نیز که از قضات سالم و خوشنام دادگستری کل استان خوزستان می‌باشند، از خداوند منان توفیق مسئلت دارم.

رحیمی افزود: در توسعه سازمان‌ها خصوصاً سازمان‌هایی که محور نیروی انسانی است آنچه در کارآمدی نقش اساسی دارد بعد از جذب و گزینش صحیح، توانمندسازی است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نقش قاضی در احقاق حق و اجرای عدالت بیان کرد: در قوه قضاییه که نقش قاضی در احقاق حقق و اجرای عدالت یک نقش محوری است این توانمندسازی و آموزش حائز اهمیت بیشتری است، فلذا اداره کل آموزش وظیفه بسیار خطیری را برعهده دارند. از طرفی با ابلاغ سند تحول قوه قضاییه رویکرد جذب و تربیت قاضی از طریق جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم قضایی است که طول دوره آن سه سال خواهد بود. دراین خصوص اداره کل اموزش قوه قضاییه در تدوین سرفصل دورس و محتوای آن‌ها همکاری جدی با دانشگاه علوم قضایی خواهد داشت به نحوی که دانشجویان در طول دوره سه ساله علاوه بر آموزش علمی از آموزش‌های کاربردی و کارگاهی و همچنین انجام کارورزی بهره‌مند شوند.

این مقام عالی قضایی در ادامه گفت: فلذا از جناب حجت الاسلام و المسلمین سعدی انتظار داریم با جدیت تمام موضوع آموزش اعم از بدو خدمت کارآموزان قضایی و ضمن خدمت قضات را پیگیری کنند و با استفاده از اساتید مجرب از دیوان عالی کشور یا مراجع دیگر به صورت حضوری برای کارآموزان قضایی و به صورت مجازی و آنلاین برای آموزش ضمن خدمت قضات و کارمندان استفاده نمایند به نحوی که شاهد ارتقاء جدی آموزش و نتیجتاً افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول