اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استان‌های کشور در زکات از سمنان الگوبرداری کنند/ آزادی ۱۰ زندانی با زکات

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: استان‌های کشور در روند اجرای برنامه‌های خود در ارتباط با زکات از سمنان الگوبرداری کنند.

استان‌های کشور در زکات از سمنان الگوبرداری کنند/ آزادی ۱۰ زندانی با زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری عصر امروز در جلسه شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: اگر برای پرداخت و دریافت زکات در کشور به‌درستی اقدام شود، به‌طور قطع در جامعه اسلامی فقیر نخواهیم داشت.

او گفت: دولت و سازمان‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند در فقرزدایی در جامعه اقدام کنند و باید از ظرفیت زکات برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه استفاده کرد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد اضافه کرد: در اوایل سال جاری دیدیم که اقشار مختلف مردم با لبیک دعوت رهبر معظم انقلاب، در اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه به یاری نیازمندان جامعه شتافتند و این هماهنگی و همدلی برای حمایت از اقشار فقیر جامعه بسیار ارزنده و غیرقابل وصف بود.

مهری بیان کرد: همراهی و همکاری مدیران استان سمنان در امر ترویج پرداخت و دریافت زکات بسیار مطلوب است و سایر استان‌های کشور در روند اجرای برنامه‌های خود در ارتباط با زکات از سمنان الگوبرداری کنند.

او گفت: یکی از پایه‌های مهم ایجاد امنیت و توسعه اقتصادی و ... در جامعه، توجه به امر زکات است و اگر به معنای واقعی این فریضه الهی در جامعه اجرایی شود، کشور از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهد ماند.

سمنان؛ از استان‌های شاخص کشور در زکات

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این نشست گفت: اهمیت زکات کمتر از اهمیت نماز نیست و در دین مبین اسلام به دریافت و پرداخت زکات تأکید شده است.

او با بیان اینکه زکات از مطهرات است و پرداخت زکات انسان را مطهر می‌کند، گفت: پرداخت و دریافت زکات در کشور کم‌رنگ است و باید با فرهنگ‌سازی توجه مردم را به این فریضه الهی جلب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اگر خمس و زکات به‌موقع و درستی پرداخت شود، هیچ فقیری در کشور نخواهیم داشت.

شاهچراغی بیان کرد: سمنان در دریافت و پرداخت زکات از استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

هزینه زکات در ایجاد اشتغال

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشکر از عملکرد و دستاوردهای مدیر و کارکنان اداره کل کمیته امداد استان سمنان در تدوین و اجرای طرح‌های ابتکاری برای محرومیت‌زدایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: سمنان در دریافت زکات از استان‌های خوش‌نام کشور است و با هماهنگی و تلاش کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و توصیه‌های مدیران ارشد استان توفیق خوبی در سال‌های گذشته حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث چگونگی مصرف زکات، توجه لازم همانند ادوار گذشته وجود داشته باشد و پیشنهاد می‌شود که زکات در رفع مشکلات روز بیشتر هزینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هزینه زکات در بحث ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی و اشتغال جوانان بسیار دارای اهمیت است و باید برای ایجاد اشتغال پایدار به‌عنوان یکی از مسائل مهم روز با زکات اقدام شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: در بحث منابع جدید زکات مانند معادن در بخش‌های مختلف آن اقداماتی در دست اجراست و اجرای طرح‌های تبلیغی در ارتباط با زکات در استان مورد توجه باشد.

آزادی ۱۰ زندانی با زکات

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان هم در این نشست گفت: از ۳۴۹ روستا در استان سمنان، ۱۶۵ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

او گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی سال جاری، افزون بر ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اضافه کرد: با جمع‌آوری این میزان زکات برای آزادی ۱۰ زندانی، خرید ۸۷ مورد جهیزیه و اجرای هشت طرح عام‌المنفعه و... در استان سمنان اقدام شد.

مسعودیان‌راد بیان کرد: هدف پرداخت ۸۵ درصد زکات جمع‌آوری شده، فقرا هستند و ۱۵ درصد دیگر در طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

او گفت: ۲۳۰ عامل افتخاری و ۹۴ مبلغ در امر جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان سمنان همکاری دارند و استان سمنان از حیث جمعیت در پرداخت زکات واجب رتبه سوم کشور را دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول