اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نشریه صهیونیستی: نگرانی غربی‌ها از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

یک نشریه صهیونیستی از نگرانی کشورهای غربی درباره احتمال عضویت ایران در «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و دور زدن تحریم‌های آمریکا خبر داد.

نشریه صهیونیستی: نگرانی غربی‌ها از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال سفر«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  به روسیه و اشاره به احتمال عضویت دائم ایران در «اتحادیه اقتصادی اوراسیا»، یک نشریه صهیونیستی از نگرانی کشورهای غربی در این زمینه خبر داد.

نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» یکشنبه در این زمینه نوشت، کشورهای غربی نگران این مساله هستند که عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تحت رهبری روسیه، این امکان را به تهران بدهد که تحریم‌های آمریکا را دور زده و برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بنا به دعوت رسمی «ویچسلاو والودین» رئیس مجلس دومای فدراسیون روسیه از تاریخ 19 تا 21 بهمن از فدراسیون روسیه دیدار کرد.  در جریان این سفر، میاسنیکوویچ دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا در محل اقامت دکتر قالیباف با ایشان دیدار و راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد توجه قرار گرفت. طرفین بر اهمیت تسریع در مذاکرات پیوستن دائم ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تأکید کردند.

قالیباف پس از ورود به تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده است، گفت: «این اتحادیه کشورهای منطقه را به یکدیگر متصل کرده و یک منطقه آزاد تجاری را راه اندازی کرده است، ایران گفت‌وگوها درباره عضویت دائم خود در این اتحادیه را آغاز کرده و دو هفته دیگر مقدمات دائمی شدن عضویت ما انجام خواهد شد.»

این نشریه صهیونیستی در ادامه با اشاره به شکل گیری این اتحادیه نوشت، این اتحادیه سال 2014 شکل گرفت و سیاست‌های مشترکی را در مورد موضوعاتی مانند اقتصاد کلان، حمل و نقل، صنعت، گمرک و مقررات ضد انحصاری فراهم کرده و امکان جابجایی آزاد کالا را مهیا می‌کند. اعضای آن شامل روسیه، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان هستند.

به نوشته اسرائیل هیوم، کشورهای غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران ممکن است از طریق تجارت ساحلی با روسیه و سایر کشورهایی عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تحریم‌های ایالات متحده  را دور زده و برنامه هسته‌ای خود را پیش برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول