اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه با تجهیز پایگاه حمیمیم بمب افکن‌های راهبردی در سوریه مستقر می‌کند

برخی رسانه‌های روسی از تلاش روسیه در توسعه پایگاه حمیمیم در سوریه جهت استقرار بمب افکن‌های راهبردی خبر دادند.

روسیه با تجهیز پایگاه حمیمیم بمب افکن‌های راهبردی در سوریه مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های روسی از توسعه و تجهیز «پایگاه هوایی حمیمیم» در سوریه از سوی روسیه  برای استقرار بمب افکن‌های راهبردی در این کشور خبر دادند.

وبگاه «راشا نیوز» به نقل ار روزنامه «نزاویسیمیا گزت» نوشت که روسیه در حال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه است تا بتواند بمب افکن راهبردی خود را در آنجا مستقر کند. روسیه اینک در حال توسعه باند پایگاه حمیمیم  است تا بمب افکن‌های این کشور قادر به استقرار در این مکان نظامی مهم باشند. 

این رسانه روسی نوشت با استقرار این بمب افکن‌ها روسیه قادر به حمله به مواضع تروریست‌ها و حمایت از نیروهای خود در مدیترانه خواهد بود.

«جوزف ترویثیک» تحلیلگر آمریکایی در این باره گفت که بمب افکن‌های روسی با استقرار در این پایگاه قادر خواهند بود واکنش موثرتری به  امور غیر مترقبه در خاورمیانه و شمال آفریقا  نشان دهند.

وی گفت: « پایگاه حمیمیم ابزاری مهم برای حضور روسیه در سوریه است. روسیه در تلاش است نفوذ ژئوپلیتیک و نظامی خود را تا کل مدیترانه گسترش دهد. بمب‌افکن های روسی مجهز به موشک های بالدار که از پایگاه هوایی حمیمیم پرتاب می‌شوند، می‌توانند اهداف در اروپا را به خطر بیندازند و در صورت درگیری به نیروی دریایی دشمن حمله کنند.»

به نوشته این رسانه، در سال 2015 دمشق و مسکو معاهده‌ای  امضا کردند که در واقع به ارتش روسیه اجازه می‌دهد از پایگاه هوایی حمیمیم به صورت رایگان و بدون محدودیت زمانی استفاده کند. این پایگاه هوایی نقش مهمی را برای روسیه در جنگ با تروریسم داشت و پروژه توسعه در حال اجرا نمونه ای از چگونگی تلاش روسیه برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

پیشتر مقامات روس فاش ساختند که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخو-57» در سوریه موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف-35» و «اف-22» آمریکا شد. «ولادیمیرگوتنف» قانونگذار عضو مجلس روسیه و از اعضای کمیته صنایع هوایی این کشور با فاش کردن این موضوع گفته بود که استقرار چهار جنگنده سوخو-57 در سوریه برای کشف جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی و بوده است.

 این قانونگذار روسی اظهار داشت: «استقرار چهار فروند جنگنده  از این نوع آشکارا به ما این امکان را داد با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف-22 و اف-35 را شناسایی کنیم.»

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول