اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: شکست استیضاح، شکاف در آمریکای مجروح را عمیق‌تر کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، شکست استیضاح «دونالد ترامپ» در سنا، آمریکای مجروح را با شکاف‌های عمیق‌تر مواجه کرده است.

رویترز: شکست استیضاح، شکاف در آمریکای مجروح را عمیق‌تر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره شکست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت، تبرئه ترامپ از اتهامات مربوط به حمله مرگبار روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره این کشور باعث عمیقتر شدن شکاف میان دموکراتها و جمهوریخواهان شده است و دستور کار اقتصادی و سیاسی جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور را نیز با چالش مواجه کرده است. 

این گزارش افزود: به دنبال شکست استیضاح، دموکراتها به دنبال کشاندن پرونده جرائم ترامپ به دادگاه به خاطر حمایت وی از حمله معترضان به کنگره هستند که 5 کشته برجا گذاشت. 

سنای آمریکا روز شنبه با 57 رای مثبت در مقابل 43 رای منفی از محکوم کردن اقدامات ترامپ بازماند. 7 نفر از سناتورهای جمهوریخواه در این راه به همتایان دموکرات خود ملحق شدند اما آرای کافی برای استیضاح ترامپ که به دو سوم رای سنا نیاز داشت را نتوانستند کسب کنند. 

پس از صدور حکم، حزب از هم گسیخته جمهوریخواه وارد نزاع تازه‌ای شد و سناتورهایی که به محکومیت ترامپ رای داده بودند در ایالتهای خود با واکنشهای تند مواجه شدند. 

این درحالیست که «لیندسی گراهام» سناتور ارشد و متحد ترامپ شنبه شب اعلام کرد که با رئیس جمهور سابق درباره هدایت حزب جمهوریخواه تحت رهبری وی صحبت کرده است. 

اما «بیل کسیدی» سناتور جمهوریخواه که به محکومیت ترامپ رای داده بود و با انتقاد شدید رهبران جمهوریخواه در ایالت لوئیزیانا مواجه است می‌گوید که به اعتقاد او با روشن شدن واقعیات افراد بیشتری با نظر او هم عقیده خواهند شد. 

کسیدی در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» در واکنش به انتقاد جمهوریخواهان گفت: من تلاش کردم تا ترامپ را در این زمینه مسئول بدانم و مطمئنم که با گذشت زمان افراد زیادی به این موضع خواهند رسید. 

کریس کونز سناتور دموکرات نیز می‌گوید که ترامپ باید دادگاهی شود. 

کونز گفته، من فکر می‌کنم که شرایط لازم برای پیشبرد قانونی و جنایی این پرونده علیه دونالد ترامپ وجود دارد.

جو بایدن که از روز 20 ژانویه روی کار آمده است خواستار اتحاد برای التیام این جنگ غیرمدنی و التیام روح ملت آمریکا شد و گفت که هر آمریکایی برای دفاع از حقیقت وظیفه و مسئولیت دارد.

رویترز با اشاره به شکاف عمیق در محافل سیاسی آمریکا اضافه کرد، بایدن برای تصویب بسته کمکهای مالی 1.9 تریلیون دلاری برای مقابله با کرونا و همچنین تایید صلاحیت باقیمانده اعضای کابینه خود به سنا نیاز دارد اما اختلافات عمیق قانونگذاران آمریکایی بعد از استیضاح ادامه خواهد داشت و این مساله واشنگتن را با چالش مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول