اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تحقق توسعه متوازن توسط مدیریت شهری حاجی‌آباد

مدیریت شهری حاجی آباد از توابع شهرستان زرین‌دشت، با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر به دنبال تحقق توسعه متوازن است.

تحقق توسعه متوازن توسط مدیریت شهری حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرین دشت، شهردار حاجی آباد با بیان این مطلب گفت: علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشور به لطف حق و تلاش اعضای شورای شهر و کارکنان سختکوش این شهرداری شاهد روند رو به جلو در اجرای پروژه‌ها هستیم.

کرامت ابراهیمی اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات و توسعه متوازن شهر، سیاست شورای شهر در دور پنجم و مدیریت شهری حاجی آباد بوده است.

شهردار حاجی آباد ضمن تاکید بر رفع نیازهای شهروندان در مناطق مختلف و با هدف کسب رضایتمندی مردم، بیان کرد: مردمداری از آغاز کار شورا، در دستور کار شورای شهر و شهرداری حاجی آباد قرار گرفته و درب اتاق بنده به روی همه شهروندان باز است.

وی با تاکید بر اینکه چالش های اقتصادی پیش رو، نباید مانع از خدمات‌رسانی به مردم شود، اظهار کرد: معتقدم نباید به بهانه وجود مشکلات، رسیدگی به مطالبات مردم روی زمین بماند.

کرامت ابراهیمی با اشاره به اقدامات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر حاجی آباد  در مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت: شورای شهر و شهرداری از زمان اعلام اولین موارد ابتلاء به ویروس کرونا، با حساسیت ویژه‌ای موضوع را دنبال و تمام اقداماتی را که در جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری در حوزه مأموریت این دو نهاد بود، انجام داده‌اند.

وی، تأمین سلامتی شهروندان را دغدغه جدی شورای شهر و عموم جامعه دانست و افزود: برگزاری جلسات با مسئولین بهداشتی شهرستان، ضدعفونی شهر، همکاری همه جانبه در اجرای طرح حافظان سلامت، از مهم‌ترین اقدامات شورای شهر  و شهرداری حاجی آباد می باشد.

عملکرد مدیریت شهری حاجی‌آباد، علیرغم تنگناهای اقتصادی مناسب است

شهردار حاجی آباد با بیان اینکه در وضعیت فعلی کار اجرایی در کشور سخت و با حواشی همراه است، افزود: علیرغم سختی کار، اگر کاری بخواهد انجام شود در این دوره قابل اجرا است.

وی اظهار کرد: شهرداری حاجی آباد در مدت زمان کم عملکرد خوبی داشته و پروژه های نسبتا مناسبی را اجرایی نموده است اما در برخی موارد این اقدامات و عملکرد دیده نشده است.
 
کرامت ابراهیمی با بیان اینکه تلاش های اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری قابل تقدیر است، اظهار داشت: در مجموع عملکرد کارکنان شهرداری قابل قبول است و کم‌کاری در حوزه مدیریت شهری پذیرفتنی نیست.

تجهیز و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل شهرداری حاجی‌آباد

 شهردار حاجی آباد به تعویض و نوسازی ناوگان حمل و نقل این شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اخیر همه ماشین آلات خدمات شهری شهرداری حاجی آباد با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال نوسازی و تجهیز  شده است.

 ابراهیمی بر لزوم تداوم سامان بخشی به مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: کانال دفع آب‌های سطحی روبروی جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت که سالها به حال خود رها شده بود، با رایزنی و مصالحه با مالکان مورد مسیر و اجرای ۶۰ متر کانال سنگ و سیمانی همچنین تزریق بودجه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

وی همچنین از خرید  ۲۵ واحد منزل مسکونی و اراضی باغی از مالکین مورد مسیر در خیابان شهدا به منظور بازگشایی این خیابان نیز سخن به میان آورد و یادآور شد: متقاعد نمودن مالکین این محدوده که سالها به دلیل عدم رضایت ساکنین راکد مانده بود، با تلاش و تعامل سازنده شوراهای دوره پنجم به نتیجه رسیده و عملیات بهسازی این خیابان در حال انجام است.

شهردار حاجی آباد با تاکید بر اینکه توسعه شهرها در گروی توسعه فضاهای آموزشی است، عنوان کرد: به منظور تسهیل در عبور و مرور دانشجویان در دوره پنجم شوراها، بلوار دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نیز با حجم عملیات ۸۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت انجام شده و با همکاری اداره برق روشنایی آن نیز تامین گردیده است.
 
این مسئول تعمیر اساسی ساختمان جدید الاحداث آتش نشانی، تجهیز و نوسازی ماشین آلات آتش نشانی و راه اندازی خودروی پیشرو آتش نشانی  را از دیگر اقدامات این شهرداری برشمرد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری مزایده عمومی ماشین آلات این شهرداری گفت: مزایده ۷ دستگاه  ماشین آلات شهرداری نیز انجام گردیده است.

شهردار حاجی آباد، پیگیری تملک زمین بمنظور احداث پایانه مسافربری، میدان میوه و تره بار و جایگاه سوخت CNG  و تملک معدن شن و ماسه شهرداری  را از دیگر اقدامات اخیر خود و مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر دانست.

وی ساماندهی آرامستانها را یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها برشمرد و بیان کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی، امام جمعه و هیات امنای آرامستان در آینده ای نزدیک آرامستان شهر تعیین حریم و حدود همچنین تنظیم وقف‌نامه آیت الله نسابه انجام می‌شود.

ابراهیمی از پیگیری و تملک ۱۲ هکتار زمین برای احداث دومین آرامستان شهر حاجی آباد در مسیر روستای حاجی طاهره از توابع بخش مرکزی زرین دشت نیز خبر داد.

 این مسئول در ادامه ایمن سازی چاه‌های آب شهرداری را امری ضروری عنوان کرد و گفت: با تلاش نیروهای خدوم  شهرداری همه چاه های آب این شهرداری در داخل و خارج حریم  شهر کاملا محصور و ایمن سازی شده است.

او یادآور شد: رسیدگی و به روز نمودن و تعیین حریم کشتارگاه دام  شهرداری، جانمایی زمین برای اسکان اضطراری شهروندان در مواقع بحران و احداث ساختمان مدیریت بحران شهرداری در قسمت شرقی پارک زیتون این شهر با همکاری فرمانداری شهرستان زرین دشت، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز شهر با همکاری دفتر فنی فرمانداری و شورای ترافیک، به روز نمودن حقوق و مزایای کارگران و کارمندان شهرداری، تهیه لباس فرم واحد خدمات شهری و ارائه بسته های معیشتی به کارگران آسیب دیده از کرونا، از دیگر اقدامات شهرداری حاجی آباد در پنج ماهه اخیر بوده است.

به گفته وی، خرید مقاطع هیدرولیکی شامل کانیوا جهت دفع آب‌های سطحی معابر بالغ بر ۳ هزار متر طول از دیگر خدماتی است که  توسط مدیریت شهری شهرداری حاجی آباد صورت گرفته است.

نصب ۱۳ دستگاه دوربین مداربسته امنیتی در سطح شهر

شهردار حاجی آباد، همچنین از خریداری و نصب دوربین های مدار بسته در تقاطع و اماکن عمومی سطح شهر خبر داد.

ابراهیمی با بیان اینکه نصب دوربین های امنیتی در معابر سطح شهر حاجی آباد  اقدامی موثر در راستای امنیت شهر است، بیان کرد: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، گستردگی پهنه نظارت و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز از مزیت های نصب این دوربین ها می باشد که به ایجاد شرایط ایمن تر در شهر کمک می کند.

وی مرحله نخست اجرای این طرح را نصب ۱۳ عدد دوربین در شش نقطه شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: ورودی اصلی شهر،  خروجی شهر به سمت شهرپیر، سه راه درمانگاه، سه راه امامزاده، روبروی مصلی همچنین روبروی بانک کشاورزی محل هایی هستند که نصب دوربین آنها صورت گرفته و در حال حاضر ضبط تصاویر در محل مانیتورینگ حراست شهرداری، قابل کنترل می باشد.

این مسئول ادامه داد : این طرح در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرائم در سطح شهر اجرا شده است که جهت تکمیل آن نیازمند صرف اعتبارات بیشتر و همکاری مسئولان مرتبط این امر می باشد.

 لازم به ذکر است: خریداری و نصب این دوربین‌های امنیتی ۳‌ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

بهسازی پارک‌ها و میادین سطح شهر

شهردار حاجی آباد گفت: به منظور ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان در فضای سبز همچنین مجهز نمودن پارک ها به امکانات رفاهی، رسیدگی و بهسازی پارک ها و میادین سطح شهر با اجرای گل‌کاری  و کاشت گیاهان سازگار با اقلیم این شهرستان توسط واحد خدمات شهری  شهرداری حاجی آباد در حال انجام است.

وی افزود: رسیدگی به فضای سبز شهری و پارک های محله ای، تأمین و تجهیز امکانات رفاهی از قبیل، سطل زباله، ایجاد روشنایی مناسب، پاکیزگی و طراوت و… از جمله اقداماتی است که  روزانه و به طور مستمر در دستور کار واحد خدمات شهری شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان قرار دارد و متوقف نخواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و استفاده بهتر از پارک زیتون،  مشکل روشنایی و برق رسانی به این مکان تفریحی حل گردیده است.

وی بیان کرد: عملیات برق رسانی به پارک زیتون شهر هزینه ای افزون بر ۴ میلیارد ریال در برداشته است .

نصب المان‌های شهری متناسب با فرهنگ عمومی

شهردار حاجی آباد گفت: در نصب المان‌های شهری به بافت بومی و فرهنگی شهر توجه کرده و از المان هایی استفاده می کنیم که متناسب با فرهنگ این دیار باشد.

ابراهیمی افزود: المان های شهری باید معرف فرهنگ و هویت مردم شهر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم قدردان خدمت خوب و شایسته هستند، اظهار داشت: فعالیت های شهرداری و شورای شهر تنها مختص به فعالیتهای عمرانی نبوده بلکه باید به مباحث و برنامه های فرهنگی هم توجه داشته باشند.

ابراهیمی با تقدیر از مشارکت و همراهی خوب اعضای شورای شهر در آبادانی و عمران شهری تاکید کرد: با همراهی اعضای شورا به زودی المان های متناسب با فرهنگ عمومی این منطقه در شهر نصب می گردد.

شهردار حاجی آباد با بیان اینکه باید برای ساخت المان های شهر از نمادها و هویت دیرینه مردم استفاده و در عین حال نگاه نوآورانه به زیباسازی منظر شهری  داشته باشیم، بیان کرد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در زرین دشت با اشاره به فعال بودن پروژه های عمرانی از سوی شهرداری  حاجی آباد در چند ماه اخیر اظهار داشت: همراهی و پشتیبانی مسئولین و مردم شریف حاجی آباد از شهرداری و همراهی و حمایت همه جانبه اعضای شورای اسلامی از برنامه های شهرداری، یکی از عوامل موثر در موفقیت شهرداری حاجی آباد است.

ابراهیم زمانی، بازگشایی خیابان شهدای این شهر پس از ۳۰ سال را به عنوان پروژه ای مهم و تاثیرگذار مثال زد و گفت: مطرح کردن اجرای این پروژه در حاجی آباد به بیش از ۳۰ سال برمی گردد، که تا زمان شهردار کنونی این مساله لاینحل مانده بود، ولی با همت اعضای شورای شهر و مسوولین دولتی و مدیریت شهردار حاجی آباد با رایزنی های متعدد و متقاعد کردن مسئولین در حال اجرا است.

وی حمایت مسئولان اجرایی به ویژه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم، امام جمعه بزرگوار، برای اجرای طرح ها و برنامه های عمران شهری را بسیار ضروری خواند و خواستار حمایت آنها از شهرداری حاجی آباد شد.

زمانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر حاجی آباد و بروز مشکلات زیاد در مناطق شهری و محرومیت این شهرستان از نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس، خواستار تامین اعتبارات ملی برای جبران عقب ماندگی های عمران شهری شد.

رییس شورای شهر حاجی آباد از تملک ۲۵ هکتاری پارک کوهستان در مجاورت چشمه سیته، الحاق به محدوده شهرک آیت اله نسابه در مجاورت دانشگاه آزاد، کلنگ زنی پارک شهدای گمنام، تملک اراضی جهت میدان میوه و تره بار و ترمینال مسافربری در مرکز شهرستان زرین دشت نیز خبر داد.

وی بیان کرد: خوشبختانه  در مدت زمان پنج ماهه اخیر فعالیت های عمرانی بسیاری در شهر حاجی آباد در حال انجام است و حقوق معوقه کارگران و کارمندان شهرداری و بدهی ها پرداخت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: اکنون کارگران حقوق معوقه بلند مدت ندارند و بیمه آنها نیز مطابق مقررات به روز است.

 تجهیز خدمات شهری توسط شهرداری حاجی آباد

وی گفت: برای دستیابی به این هدف، شهرداری از پنج ماهه اخیر  اقدام به تهیه و خرید امکانات و تجهیزات جدید جهت جمع‌آوری زباله‌های شهر کرده است.

وی به خرید و راه‌اندازی ۲۰ عدد مخزن زباله ۷۷۰ لیتری جمع‌آوری زباله و ۴۰ عدد سطل پارکی برای جایگزینی مخزن و سطل های فرسوده اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه، هم‌اکنون مشکل ریزش زباله‌ها از سطل‌های پوسیده همچنین تخلیه زباله‌های داخل این ظروف به خودروهای مکانیزه جمع‌آوری زباله برطرف شده است.

شهردار حاجی آباد با اشاره به استمرار شیوع کرونا در جامعه و احتمال گسترش این بیماری از طریق  جمع‌آوری زباله های شهری از شهروندان خواست تا زباله‌های خانگی خود را در کیسه‌های نایلونی مخصوص زباله جمع‌آوری و سر کیسه‌های به صورت کامل بسته و قبل از تخلیه ظروف زباله آن را در داخل ظرف‌ها قرار دهند.

ابراهیمی اضافه کرد: شهروندان توجه نموده که از رهاسازی زباله‌ها در اطراف ظرف‌های جمع‌آوری زباله و یا محله‌های غیر از محله‌های تعیین شده، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ تن زباله در حاجی آباد  تولید می‌شود، اظهار داشت: ۲ دستگاه خودرو مکانیزه پرس و دو خودروی فوتون شش تنی شهرداری، عملیات انتقال این حجم از زباله از شهر و انتقال آن به محل دفن زباله‌ها را عهده دار است.

ابراهیمی یادآور شد: دستگاه پرس زباله و خودروی عادی نیز در پاکیزگی و جمع آوری زباله ها و پسماندهای شهری نقشی بی بدیل دارند.

رویکرد شهرداری، حمایت از نهادهای فرهنگی است

شهردار حاجی آباد در ادامه با تاکید بر لزوم تعامل مستمر و موثر این شهرداری  با سایر نهادهای فرهنگی گفت: حمایت ازنهادهای فرهنگی خصوصا ناحیه مقاومت سپاه، دفتر امام جمعه و فرمانداری  از برنامه های مهم و رویکرد فرهنگی شهرداری است.

کرامت ابراهیمی اظهار داشت: توجه به بخش فرهنگ امری ضروری است و در همین راستا شهرداری با نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند ارتباط موثری دارد.

وی با اشاره به نقش مهم  فرهنگ در توسعه عنوان کرد: مشارکت در امور فرهنگی زمینه ساز توسعه فرهنگی و همچنین توسعه در سایر بخش ها است.

شهردار حاجی آباد بیان کرد: در حال حاضر ارتباط شهرداری با نهادهای فرهنگی گسترده است.

ابراهیمی، با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی با همه نهادهای اجرایی شهرستان گفت: تعامل سازنده با متولیان فرهنگ شهرستان می توانند برنامه های فرهنگی مشترکی را با همکاری و تعامل سازنده با یکدیگر اجرا کنند و در این راستا از مشارکت عمومی نیز بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: ظرفیت های این شهر به ویژه در حوزه فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و وظیفه مسئولان است که زمینه تجلی این ظرفیت ها را فراهم کنند.

شهردار حاجی آباد اظهار کرد: شهرداری تلاش می کند با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و همچنین حمایت از نهادهای متولی فرهنگ در راستای توسعه این شهر گام های اساسی بردارد.

ابراهیمی با اذعان به اینکه چشم انداز برنامه های شهرداری در سال جدید بسیار روشن و طلایی خواهد بود، افزود: امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولان و مردم گام های مهمی در خدمت رسانی به مردم فهیم حاجی آباد برداریم.

نهضت آسفالت شهرداری حاجی آباد به ۲۰۰هزار مترمربع رسید

شهردار حاجی آباد گفت: عملیات نهضت آسفالت‌  معابر شهر از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۰۰هزار متر مربع رسید.

وی گفت: ساماندهی معابر شهری یکی از رویکردهای مدیریت شهری در سال ۹۹ بوده و به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار متر مربع   خیابان‌های شهدا و محلات مسکن مهر، شهرک بسیجیان معابر فرعی در محلات و قشمت های مختلف شهر  آسفالت شده است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم تا در حوزه آسفالت عملکردی ماندگار از مدیریت شهری فعلی به یادگار بماند به طوری که شهروندان سال‌ها از آن بهره‌مند شوند.

 رئیس شورای اسلامی شهر حاجی آباد با اشاره به حرکتهای شهرداری حاجی آباد  در چند ماه اخیر در زمینه عمران شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان گفت: شهردار و پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری  در چند ماه اخبر کارنامه درخشانی ارائه داده اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول