اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سراینده «مثنوی شهادت» باز هم رمان نوشت/ انتشار اشعار قادر طهماسبی در «سرود آتش»

قادر طهماسبی (فرید) از آماده انتشار بودن چند مجموعه شعر و داستان خبر داد و گفت: شیوع کرونا همه چیز را به تاخیر انداخت. حتی انتشار آثارم را، اما دو رمان و چند مجموعه شعر آماده انتشار دارم.

سراینده «مثنوی شهادت» باز هم رمان نوشت/ انتشار اشعار قادر طهماسبی در «سرود آتش»

قادر طهماسبی (فرید) سراینده مثنوی معروف دفاع مقدس و نویسنده رمان «تلاوت» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره آثارش اظهار داشت: البته با ورود و شیوع کرونا انتشار آثار به تاخیر افتاده است.

وی در ادامه به یک رمان و چند مجموعه شعر در انتظار انتشار اشاره کرد و گفت: «سلام کاملیا» عنوان رمانی است برای بزرگسالان که ژانر خاصی دارد، اما محور آن عشق و عرفان است و تلاش کردم در حوزه زندگی زنان جامعه وارد شوم. سعی کردم این داستان  اثر ماندگاری شود. امیدوارم بتوانم به زودی شاهد انتشار این اثر باشم و اثر دیگر «تیرا» است که ممکن است نامش تغییر کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه مجموعه شعرهایی هم آماده شده افزود: مجموعه اشعارم هم با موضوعات مختلف آماده است. در واقع بسته کاملی از موضوعات گوناگون را شامل می‌شود که هنوز تحویل ناشر نشده است. نام احتمالی این اثر «سرود آتش» است، اما احتمال تغییر نام مجموعه وجود دارد.

اشعار قادر طهماسبی بیشتر در مضامینِ مذهبی، انقلابی و عارفانه سروده شده‌اند. شعر «مرکب بی‌سوار» و «خم سر بسته» در اوایل جنگ ایران و عراق توسط وی سروده شده‌است. شعر «کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود» از دیگر آثار اوست. «عشق بی‌غروب»، «روزی به رنگ خون»، «شکوفه‌های فریاد»، «پری ستاره‌ها»، «پری شدگان»، «ترینه»، «پری بهانه‌ها»، «تلاوت»، «هزار دست دعا» از جمله آثار این شاعر و نویسنده است که تاکنون منتشر شده‌اند.

نخستین رمان قادر طهماسبی با عنوان «تلاوت» در ۱۴ اپیزود منتشر شد. رمان «تلاوت» یک اثر معرفت‌شناسانه است که در ۱۴ اپیزود روایت می‌شود. نویسنده تلاش کرده زاویه دیدهای تازه‌ای را در هر فصل تجربه کند. در این اثر مفاهیمی همچون نگاه، سکوت، درد و غیرت تشخص یافته و به عنوان شخصیت‌های اصلی هر فصل نقش آفرینی می‌کنند. فضا و زبان داستان نیز شاعرانه است.

داستان درون و بیرون دنیای انسان را بررسی می‌کند. به همین دلیل است که عشق زمینی و عشق آسمانی در کنار هم پرداخته شده ‌است و به مرور داستان را به نقطه مشخصی می‌رساند که از منظر هستی‌شناسی اوج رمان محسوب می‌شود. داستان‌های عاشقانه‌ای همچون «لیلی و مجنون» و «خسرو و شیرین» نیز در حاشیه این رمان بررسی شده است.

رمان «تلاوت» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که سوره مهر آن را در۱۱۴ صفحه، قطع رقعی و در تیراژ ۲ هزار و ۵۰۰ جلد و با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان منتشر کرده است.

قادر طهماسبی (فرید) سال‌ها قبل با مثنوی شهادت به شهرت فراوانی رسید. این شعر با بیت «در باغ شهادت را نبندید/ به ما بیچارگان زان سو نخندید» که از سوی صادق آهنگران خوانده شد، بازگوکننده حسرت رزمندگانی است که در جبهه‌های نبرد به فیض شهادت دست نیافته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول