اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رزمایش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز رزمایش نظامی چهار روزه در شمال فلسطین اشغالی با هدف «افزایش آمادگی نیروی هوایی برای رزم» خبر داد.

رزمایش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن محور مقاومت در اطراف مرزهای فلسطین اشغالی و احتمال انتقام‌گیری از حملات تجاوزکارانه به سوریه، تل‌آویو را به فکر برگزاری رزمایش هوایی انداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که از روز گذشته در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، رزمایش نظامی موسوم به «گل جلیله» آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است: «رزمایش گل جلیله، برای ارتقای آمادگی نیروی هوایی اسرائیل برای رزم، زیر نظر آمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی از روز گذشته آغاز شده و روز چهارشنبه نیز پایان می‌یابد».

ارتش رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه در جریان این رزمایش، سناریوهای جنگ هوایی با استفاده از تمام هواپیماهای نظامی این رژیم تمرین می‌شود، هشدار داد: «در راستای این رزمایش در آسمان اسرائیل، شاهد پرواز جنگنده‌ها، هواپیماها و بالگردهای ارتش خواهیم بود، صدای انفجارهای متعدد نیز شنیده خواهد شد».

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: «این رزمایش، سناریوهای رزم در مناطق شمالی را مورد تمرین قرار داده و تمام یگان‌های نیروی هوایی در آن مشارت می‌کنند که شامل حفظ برتری هوایی، حفاظت از آسمان اسرائیل و همچنین انجام مأموریت‌های تهاجمی و شناسایی خواهد بود».

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد: «این رزمایش، فرایندهای برنامه‌ریزی، کنترل و اجرایی را در کنار توانمندی‌های لجستیکی و فناوری [نیروی هوایی] به بوته آزمایش می‌گذارد و تاکید آن روی حفظ آزادی عملیات‌های هوایی خواهد بود».

پیش از این نیز نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی و هم‌مرز با لبنان، رزمایش نظامی دو روزه برگزار کرده بود. (جزئیات بیشتر)

هفته قبل نیز «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، با ادعای اینکه اجازه تبدیل شدن لبنان به یک «دولت تروریستی» را نمی‌دهند، تهدید کرد این بیروت است که بهای هرگونه درگیری در جبهه شمالی را پرداخت خواهد کرد.

پیش از این درشت‌گویی‌های گانتز، اما «ایوب حمید» عضو کمیسیون امنیت ملی و داخلی پارلمان لبنان تاکید کرده بود که این کشور در برابر هرگونه اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی برای خود حق دفاع قائل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول