اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

حمایت از اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بازی

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت:‌ برای ما بسیار مهم است که روی اولویت‌های پژوهشی که مورد نیاز حاکمیت و صنعت است متمرکز شویم.

حمایت از اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بازی

  حسین امجدیان: به گزارش خبرگزاری فارس، جواد راستی مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان در نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»که با حضور معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، گفت: کنفرانس بین‌المللی« بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که ششمین دوره آن طی روزهای 30 بهمن و اول اسفند به میزبانی دانشگاه اصفهان و به دلیل شرایط کرونایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود، برای اولین بار در سال 1394 با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز شد و در سال 1399 این همکاری به طور جدی‌تری ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه از میان 130 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس 85 مقاله در حوزه‌های مختلف پذیرش شد، گفت: معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ششمین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» از مقالات برتر در حوزه اکوسیستم بازی‌های دیجیتال ایران و مقالات در حوزه بازی‌های کاربردی با اعطای جایزه نقدی و معرفی بازی‌پژوهان برتر کنفرانس جهت انجام تحقیقات کاربردی به ساختار حمایتی همگرا حمایت می‌کند.

 حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست از بازی به عنوان هنر هشتم به عنوان صنعتی که تمام ویژگی‌های رشته‌های هنری را دارد، نام برد و گفت: امروز بازی به خاطر ویژگی‌های تعاملی آن، موضوع مهمی است. 

 وی افزود: یکی از بین رشته‌ای ترین موضوعات بحث مطالعات بازی است که در تعامل با رشته‌های مختلف هنری، روانشناسی، جامعه شناسی، پزشکی است و امروز این باور غلط که بازی، بازیچه کودکان است، شکسته شده است.

معاون پژوهش بنیاد همچنین با اشاره به فعالیت‌های بنیاد به عنوان متولی صنعت بازی کشور در حوزه‌‌های آموزش، حمایت، نظارت و پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی بنیاد با هدف شکل‌دهی به این اکوسیستم و تقویت آن انجام می‌شود. تمرکز روی  بازی‌های جدی و کارکردهای آن در حوزه‌های مختلف آموزش، درمان و ... هوشمندسازی اکوسیستم بازی‌های دیجیتال با تهیه و انتشار گزارش‌های آماری و تحلیلی و تقویت مبانی نظری در حوزه بازی از جمله ماموریت‎‌های مهم معاونت پژوهش بنیاد است.

معاون پژوهش بنیاد تصریح کرد: هدف ما از همکاری با دانشگاه اصفهان کاربرد پذیرتر کردن تحقیقات کنفرانس است که تا حد امکان بتوانیم پژوهشگران فعال در این حوزه در دانشگاه‌ها روی موضوعات اصلی و مورد توجه در صنعت بازی کار کنند. برای ما بسیار مهم است که روی اولویت‌های پژوهشی که مورد نیاز حاکمیت و صنعت است و فکر می‌کنیم در دانشگاه‌ها می‌توان برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا کرد، متمرکز شویم.

گفتنی است ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»  با نگاهی ویژه به پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال؛ از کودکی تا سالمندی در روزهای ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت آنلاین برگزار می‌شود و با پخش زنده از پلتفرم آپارات برای علاقه‌مندان قابل پیگیری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول