اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازسازگاری اجتماعی زندانیان، نیازمند فضایی امن برای اصلاح است/اجرای طرح شفا در زندان‌ها

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: بازسازگاری اجتماعی زندانیان هدف اصلی از زندانی کردن افراد است و در این راستا باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

بازسازگاری اجتماعی زندانیان، نیازمند فضایی امن برای اصلاح است/اجرای طرح شفا در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی، در دیدار صمیمانه با کارکنان زندان مرکزی تبریز با بیان اینکه اینکه فلسفه تشکیل زندان انجام اقدامات تربیتی و اصلاحی  است، اظهار داشت: برخی مواقع هر چند فردی مرتکب جرم شده اما ضرورتی برای ماندن او در زندان نیست، چرا که می‌توان با اقدامات دیگر در راستای اصلاح فرد اقدام کرد.

وی افزود: با آزادسازی زندانیانی که ضرورتی برای ماندن آنها در زندان وجود ندارد، می‌توان به طریقی بهتر برنامه‌های اصلاحی را اجرا و آثار آن را مشاهده کرد. 

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پایش از سوی رئیس محترم قوه قضائیه، اضافه کرد: از جمله دستورات مورد تاکید آیت‌الله رئیسی، موضوع پایش بوده که مستمرا پیگیر بوده‌اند و خوشبختانه با تلاش همکاران زندان و دادستان مرکز استان و دیگر همکاران قضایی در موضوع پایش وضعیت مطلوبی داریم.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح شفا که بارها از سوی مسوولان قوه قضائیه به عنوان طرح ابتکاری دادگستری آذربایجان‌شرقی مورد تقدیر قرار گرفته بود، گفت: آثار طرح شفا را در زندان مرکزی تبریز مشاهده کرده‌ایم، اگر فعالیت‌های فرهنگی حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه تنها درصدی از ارتکاب جرم پیشگیری کند باز هم خوب است.

وی با بیان اینکه وظیفه مجموعه دستگاه‌های قضایی اصلاح مجرمین بوده که عمده این مسئله به عهده زندان‌هاست، ادامه داد: بازسازگاری اجتماعی زندانیان، هدف اصلی از زندانی کردن افراد است و در این راستا باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

خلیل‌اللهی با تاکید بر اینکه در استان توانایی ارائه طرح‌هایی وجود دارد که قابل استناد در کل کشور باشد، اضافه کرد: در این رابطه برای ارائه طرح‌های مناسب برای اصلاح و بازسارگاری اجتماعی زندانیان کارکنان زندان می‌توانند، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن حمایت از زندانیان، بیان داشت: فلسفه تشکیل انجمن حمایت از زندانیان حمایت از خود زندانیان و خانواده آنهاست که در کنار ارائه بسته‌های حمایتی، بخش اصلی وظایف انجمن فراهم کردن زمینه‌هایی برای حل مشکلات زندانیان است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بحث حفظ کرامت و پایش در حوزه زندان جزو اولویت‌های برنامه‌های دستگاه قضایی بوده و بر این اساس خودمان را مکلف می‌دانیم تا کرامت همکاران و ارباب رجوع را حفظ کنیم، هر چند که ارباب رجوع متهم یا مجرم باشد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول