اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آلودگی نوری شبانه، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد

محققان در بررسی‌های خود دریافتند، نور مصنوعی شبانه با خطر بیشتر ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند، همراه شده است.

آلودگی نوری شبانه، ریسک سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در بررسی های اخیر خود به مطالعه ارتباط میان ابتلا به سرطان تیروئید و نورهای مصنوعی خیابان پرداختند. آنها حدود ۱۳ سال مطالعات خود را روی بیش از ۴۶۴  هزار نفر انجام دادند و از تصاویر ماهواره ای برای ارزیابی میزان نور محیطی که افراد در آن زندگی می کنند، استفاده کردند.

آنها دریافتند افرادی که در مناطقی با بالاترین میزان آلودگی نوری شبانه زندگی می کنند، ۵۵ درصد بیشتر از افرادی که در مناطقی با نور کم تر اقامت دارند، به سرطان تیروئید مبتلا می شوند.

محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس به دنبال ارتباط بین افراد مبتلا به سرطان تیروئید و میزان نور مصنوعی در فضای باز بودند و درنهایت دریافتند، نور مصنوعی شبانه با خطر بیشتر ابتلا به سرطان تیروئید در افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند، همراه شده است.

محققان باور دارند، یکی از دلایل این ارتباط این است که نور در شب ملاتونین، تعدیل کننده فعالیت استروژن را سرکوب می‌کند که ممکن است اثر ضد توموری داشته باشد.

محققان این پژوهش باور دارند، برای تایید این یافته‌ها نیازمند مطالعات اپیدمیولوژیک بیشتری هستند و در صورت تایید، درک مکانیسم‌های رابطه بین نور در شب و سرطان تیروئید مهم خواهد بود.

نتایج این تحقیق در نشریه CANCER، مجله انجمن سرطان آمریکا منتشرشده است.

انتهای پیام/

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9236267/Street-lamps-increase-risk-thyroid-cancer-55-study-shows.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول