اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

از ایجاد 191 هزار شغل برای نیازمندان تا سایه پدرانه بر سر 200 هزار ایتام

کمیته امداد به عنوان مهمترین نهاد حمایتی از اقشار کم برخوردار جامعه، توانسته است در سال جاری 141 هزار شغل برای مددجویان خود ایجاد کرده و 9 هزار میلیارد تومان کمک معیشتی به آنها پرداخت کرده است.

از  ایجاد 191 هزار شغل برای نیازمندان  تا سایه پدرانه بر سر 200 هزار ایتام

گروه جامعه خبرگزاری فارس:کمیته امداد به عنوان مهمترین نهاد حمایت از اقشار کم برخوردار و ضعیف جامعه، خدمات مختلفی را به این اقشار ارائه می‌دهد؛ از ایجاد اشتغال و تامین معیشت تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور با جامعه هدف 5 میلیون خانواری؛ به طوری که همواره در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در محرومیت زدایی و کاهش فقر داشته است.

*درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

حجت‎الله عبدالملکی،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: مجریان طرح‌های اشتغال تحت نظارت کمیته امداد در سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طرح‌های شغلی خود کسب کردند.

 وی ادامه داد: براساس آخرین آمار، مجریان طرح‌های اشتغال تحت نظارت کمیته امداد در سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طرح‌های شغلی خود کسب کردند که این رقم نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

 
 *پرداخت 9 هزار میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان

عبدالملکی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امسال ۹ هزار میلیارد تومان کمک معیشت به خانوارهای تحت حمایت پرداخت کرده است، تاکید کرد: درآمد طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد از دو برابر کمک معیشت پرداختی به تمامی خانوارهای تحت حمایت کشور بوده است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد در چند سال اخیر توانمندسازی و ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده‌های مددجو را در دستور کار خود قرار داده است، تاکید کرد: درآمد پایدار مددجویان از طرح‌های اشتغال نشان‌دهنده تحقق اهداف کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.
 

*ایجاد 191 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد 

عبدالملکی با بیان اینکه کمیته امداد از دو سال پیش به منظور ارائه خدمات بیشتر و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، همکاری خود را با هزار جهادگر کارآفرین آغاز کرده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در کشور با همکاری این جهادگران، راهبران شغلی، کاریابی و مشاوره شغلی ایجاد شده است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد فرصت‌های شغلی مددجویی در کشور به ۲۱۰ هزار شغل افزایش یافته و در سال آینده نیز ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید برای نیازمندان مستعد و جویای کار ایجاد کنیم.
 

*همکاری ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان

 سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد از همکاری ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹۰۰ پرونده قضایی مددجویان، توسط این وکلای نیکوکار پیگیری شده است.

وی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه،گفت: تشکیل و تقویت  تیم‌های حقوقی و قضایی برای ارائه خدمت به مددجویان از وظایف کمیته امداد است و در همین راستا تاکنون ۴۳۳ میز خدمت حقوقی در ادارات کمیته امداد سراسر کشور تشکیل شده است.

 رئیس کمیته امداد دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث را مهمترین دعاوی حقوقی مددجویان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از این پرونده‌ها به ویژه در زمینه سهم‌الارث، پس از رسیدگی و صدور حکم به نفع مددجویان و احقاق حقوق آنان، به خروج مددجویان از حمایت امداد انجامیده است.
 
بختیاری با تاکید بر اینکه بسیاری از مددجویان و خانواده‌های نیازمند توان مالی گرفتن وکیل را ندارند، اظهار کرد: موضوع آموزش حقوقی مددجویان که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه نیز قرار دارد، با هدف جلوگیری از اختلافات و مراجعه به محاکم قضایی در حال پیگیری است که با اجرای این طرح، تا ۵۰ درصد پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی کاهش می‌یابد.
 
وی اضافه کرد: به تعبیر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، مددجویان و نیازمندان جامعه ولی‌نعمتان ما هستند و کمیته امداد حمایت از این افراد در حوزه‌های مختلف را افتخار خود می‌داند.
 
*ارائه 2 میلیون مشاوره رایگان حقوقی به مددجویان توسط وکلای نیکوکار

علی بهادری جهری، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در این مراسم با بیان اینکه وکلای نیکوکار سال گذشته بیش از ۲ میلیون مشاوره رایگان حقوقی و قضایی انجام داده‌اند، گفت: براساس تفاهم‌نامه با کمیته امداد، مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه یا وسیله اجرای قرار کارشناسی معاف می‌شوند.
 

وی از توسعه مشاوره حقوقی تلفنی براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته به طور میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار مشاوره تلفنی توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به ظرفیت بالای این مرکز در ارائه خدمات داوطلبانه اشاره کرد و ادامه داد: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات مشاوره به نیازمندان وجود ندارد و در این زمینه باید فرهنگسازی لازم به جامعه هدف انجام شود.
*پذیرفته شدن 550 مددجو  در آزمون وکالت و سردفتری

بهادری جهری موضوع برگزاری آزمون وکلات و سردفتری را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو نهاد دانست و خاطرنشان کرد: از ۱۶ هزار نفر پذیرفته شده آزمون کتبی در سال جاری ۵۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد هستند که اطمینان داریم همین افراد در آینده بهترین حامیان برای خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت هستند.
 
*جذب ۲۰۰ هزار حامی ایتام و محسنین در طرح ایران مهربان 

علیرضا عسگریان،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح ایران مهربان با هدف جذب یک میلیون حامی ایتام و محسنین در کشور، گفت: با اجرای این طرح و همراهی دولت، طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر به حامیان طرح اکرام پیوسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه طرح اکرام از موفق‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از فرزندان نیازمند کشور است، افزود: خیران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir ضمن دریافت شناسه فرزند مورد حمایت، کمک‌های خود را به حساب مستقیم فرزند معنوی خود واریز کنند.

*با حداقل 30 هزار تومان حامی کودکان یتیم شوید

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با دعوت از تمام کارمندان و دیگر مردم نیکوکار ایران برای پیوستن به این اقدام خداپسندانه گفت: هر حامی می‌تواند دستکم با پرداخت ماهانه ۳۰ هزار تومان در طرح اکرام ایتام مشارکت کند.

عسگریان با ابراز امیدواری برای فراگیر شدن طرح ایران مهربان در کشور گفت: این طرح یکی از مقدس‌ترین طرح‌ها با هدف کمک به ایتام و محسنین است و امیدواریم سال آینده با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها، هیچ یتیمی در کشور بدون حامی نباشد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول