اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

رایزنی پاکستان با ایران، چین، روسیه و آمریکا در مورد افغانستان

برخی منابع خبری می‌گویند پاکستان برای دستیابی به یک اتفاق نظر و اجماع در مورد وضعیت افغانستان، با دولت بایدن و همچنین کشورهای منطقه از جمله چین ، روسیه و ایران در تماس است.

رایزنی پاکستان با ایران، چین، روسیه و آمریکا در مورد افغانستان

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، پاکستان اعلام کرد تا زمان دستیابی به توافق سیاسی از طریق گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، از حضور آمریکا در افغانستان حمایت می کند.

یک مقام ارشد پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: "ما نمی خواهیم این فرصت از بین برود. ما می خواهیم همه طرف ها به توافق عمل کنند.

به گفته وی، پاکستان خواستار عقب‌نشینی و خروج سیستماتیک و مسئولانه نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی است. مهم‌ترین نکته عدم تکرار اشتباهات گذشته است.

برخی مقامات می‌گویند پاکستان برای دستیابی به یک اتفاق نظر و اجماع در مورد وضعیت افغانستان، با دولت بایدن و همچنین کشورهای منطقه از جمله چین ، روسیه و ایران در تماس است.

پاکستان مراقب همه تحولاتی است که ممکن است از تصمیمات دولت جدید آمریکا و وزرای دفاع ناتو نشأت گیرد چرا که تأثیر مستقیمی بر افغانستان خواهد داشت.

پاکستان نه تنها توافق طالبان و ایالات متحده را تسهیل کرد بلکه در مذاکرات بین‌الافغانی نیز همین نقش را ایفا کرد.

به گفته برخی مقامات رسمی، وزرای دفاع ناتو در حال آماده شدن برای یک جلسه مهم در این هفته هستند تا تصمیم بگیرند آیا نیروها را از مناطق درگیر جنگ در افغانستان تا ماه می خارج کنند یا خیر.

بایدن در حال بررسی توافقنامه دولت ترامپ با طالبان افغانستان از یک سال پیش است اما طالبان افغانستان در بیانیه‌ای به نیروهای ایالات متحده و ناتو هشدار دادند که "قلمرو آنها را" اشغال خواهند کرد.

در سی و دومین سالگرد عقب نشینی شوروی از خاک افغانستان نیز طالبان با صدور بیانیه دیگری تهدید کرد عواقب جدی برای طولانی شدن خروج نیروهای خارجی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول