اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

حسینی: جشنواره موسیقی فجر بانگِ بلندِ بیایید بیایید است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

حسینی: جشنواره موسیقی فجر بانگِ بلندِ بیایید بیایید است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشته است:
هوالسمیع

موسیقی؛ کشف آهنگین کرامات خلقت و هم‌نوایی در ستایش جمعی مخلوقات است. هنری کهن که قدم به قدم تاریخ را پشت سر گذاشته و با گرانمایه‌گنجینه‌ای به روزگار ما رونق بخشیده است. زبان زنده‌ی موسیقی؛ مستغنی از کلمات و مشحون عباراتی است که بی‌هیچ ترجمانی بر صحیفه‌ی دل نگاشته می‌شوند. میراثِ مُعظم موسیقی در هر کجای جغرافیای جهان، نعمتی است که از باد و باران گزندی نخواهد یافت که به اعجاز ارجمندانِ این هنر، مَجال دانستن وُ توانستن و هم‌قدمیِ آمدگان وُ نوآمدگان باقی‌ست. غنیمتی که حتی به روزگار ناخوشِ بلا و اوقاتِ ناچارِ دوری، به خوش‌احوالی موسیقی و خوش‌وقتی اهالی‌اش چشم دارد.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: سی و ششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور وُ نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت‌تر از هر دوره رقم می‌خورد. این فاصله، یادآور «خدا گر ز حکمت ببند دری» و این تقرّب، مصداقِ «ز رحمت گشاید درِ دیگری» ست که به تدبیر متولیان و به موهبت ساز و کار شبکه‌های ارتباطی، جمعیت مشتاق بیشتری از این ضیافت متنعم‌اند که امیدوارم این توان و توشه، به سلامت و سعادت هنرمندان و رضایت مخاطبان ختم گردد. در این دوره، «جایزه‌ی باربد»، فرصت داوری و انتخاب آلبوم‌های منتشره‌ موسیقی و «جایزه‌‌ی ترانه» تاکیدی بر این توان موسیقایی و ترتیب وضعیت و تربیت ترانه‌سرایان خواهد بود.

امید می‌رود به مشورت استادان و کارشناسان و هنرمندان و در همراهی همکارانم، چشم‌داشت‌ها و چرایی‌ها و چگونگی‌های جشنواره بررسی گردد و رهیافت‌ها و راهکارهای شایسته‌ای، در جهت معرفی سرمایه ثمین موسیقی کشور، تمهید شود.
***********************************

استقبال گسترده هنرجویان جوان از مستر کلاس‌های رهبری ارکستر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این مسترکلاس‌ها که توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با هدف کشف وپرورش استعدادهای درخشان هنری، در مرکز آموزش، در حال برگزاری است از ۱۸ بهمن آغاز شده و تا اواخر اسفند ادامه خواهد داشت.مستر کلاس‌های رهبری ارکستر استاد نصیر حیدریان که از ۱۸ بهمن در بنیاد رودکی آغاز شده، مورد توجه و استقبال هنرجویان قرار گرفته است.

این دوره‌های آموزشی با حضور چشمگیر هنرجویان و یا فارغ التحصیلان موسیقی آغاز شده و تحت عناوین «تکنیک و اصول رهبری ارکستر» و «پارتیتور خوانی وتکنیک رهبری ارکستر» برای هنرجویان با تجربه کمتر، و« رهبری با ارکستر» برای متقاضیانی که سال گذشته در مستر کلاس‌های پیشین مرکز آموزش هنری شرکت کرده اند، برگزار می‌شود. در این کلاس، یک ارکستر زهی هنرجویان را همراهی می‌کند؛ همچنین این ارکستر زهی طی مستر کلاس‌های جداگانه توسط نصیر حیدریان تحت آموزش قرار گرفته اند.

گفتنی است دوره‌های آموزشی «رهبری با ارکستر» با اجرای کنسرت به صورت مجازی در تالار رودکی پایان خواهد یافت.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در بنیاد رودکی این مستر کلاس ها با هدف تربیت رهبران ارکستر برای نسل‌های آتی، به صورت حضوری ومجازی ادامه خواهد داشت و در طول سال کنسرت‌هایی با حضور این هنرجویان در سطوح مختلف برگزار خواهد شد.

نصیر حیدریان ساز ترومبون را درهنرستان موسیقی فرا گرفت و سپس در وین اتریش به تحصیل رهبری ارکستر و اپرا پرداخت. وی رهبری ارکسترهای آندره زایته، سازهای بادی دانشگاه گراتس، اپرای شهر گراتس، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک جوانان ونزوئلا، ارکستر سمفونیک بازل، ارکستر سمفونیک جوانان جهان، و رهبری ارکستر چند اپرا در شهرهای بازل، زوریخ، بن، مونیخ و بارسلون، تالار بتهوون و ارکستر مجلسی مونیخ را در کارنامه کاری خود دارد. حیدریان همچنین جایزه ای از بنیاد ریشارد واگنر در سال ۱۹۹۹ دریافت کرده است. حیدریان در حال حاضر به عنوان استاد موسیقی در دانشگاه موسیقی گراتس فعالیت دارد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با شماره تلفن ۶۶۷۴۳۳۵۸و ۶۶۷۴۳۳۵۹و ۶۶۷۴۳۳۶۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول