اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

انتخاب بهترین نوع لوستر متناسب با سبک خانه

امروزه، افراد هنگام خرید مبلمان برای خانه عوامل مهمی را در نظر می گیرند. برای خرید منبع نور مانند لوستر باید به عوامل مختلفی از جمله چیدمان، فضای داخلی خانه یا اتاق، مساحت و ابعاد سالن و ... توجه کنید.

انتخاب بهترین نوع لوستر متناسب با سبک خانه

. برای انتخاب یک منبع نور خوب و مناسب برای اتاق نشیمن خود، باید به تمام جزئیات توجه کنید. نورپردازی منزل یکی از مهمترین و حیاتی ترین عوامل در خانه است که نقش مهمی در دکوراسیون و طراحی داخلی دارد. میزان روشنایی، مقدار نور طبیعی خانه، فضای مناسب و درجه اول برای این انتخاب، از اصول فنی، مهم و اساسی برای انتخاب منبع نور مناسب خانه است.

از لوسترهای کلاسیک و چراغ های سقفی عمدتا به عنوان منابع نور در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. دیوارکوب ها و همچنین لامپ ها و چراغ های کوچک به جای منابع نوری محدود و جمع و جور می توانند در صورت لزوم روشنایی منزل شما را کامل کنند. در فضاهای خاص مانند راهرو، اتاق خواب، آشپزخانه و ... می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد. هنگام تصمیم گیری در مورد لوستر مناسب، حتماً میزان انرژی مصرفی خود را در نظر بگیرید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان منبع نور می توان از لوسترهای کلاسیک و چراغ های مختلف سقفی استفاده کرد. اما دیوارکوب ها و دیگر چراغ های جمع و جور، نور محدودی را در فضای شما تأمین می کنند.

چطور در یک زمان کم، یک منبع نوری مناسب انتخاب کنیم؟

اگر نورپردازی اشتباهی را برای خانه خود انتخاب کرده اید، ممکن است تمام هنر طراحی معماری و تزئینی را که در طراحی خانه شما استفاده شده زیر سوال ببرید. در نتیجه این کار شما باعث می شود تا زیبایی منزل شما به چشم نیاید و مشاهده نشود. به همین دلیل، در انتخاب لوستر مورد نظر خود باید بسیار محتاط باشید. شما ممکن است چندین میلیون تومان برای اجزای دیگر خانه خود مانند کابینت، رنگ آمیزی دیوار یا کاغذ دیواری یا موارد دیگر هزینه کرده باشید، اما با انتخاب منبع نور اشتباه، تمام این زیبایی ها و هزینه ها هدر می رود. بنابراین خرید لوستر و انتخاب یک منبع نور مناسب بسیار اهمیت دارد.

انتخاب منبع نور مناسب برای خانه مانند این است که یک اثر هنری خاص برای خانه خود ایجاد کنید. با انتخاب صحیح و دقیق می توانید زیبایی خانه خود را چند برابر کنید. نور داخلی اگر بد باشد، دکوراسیون منزل شما خوب به نظر نمی رسد و حتی ممکن است ظاهری زشت هم داشته باشد. برای انتخاب لوستر مناسب باید به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید:

•  هنگام انتخاب لوسترهای سقفی باید به این نکته توجه داشته باشید که این لوسترها منبع اصلی نور هستند و بنابراین باید نور بیشتری به خانه شما بدهند.

•  منابع نور کم و جمع و جورتری باید برای تأمین نور قسمت های خاصی از خانه انتخاب شوند. مثل روشن کردن قسمت مشخصی از منزل، نوردهی به یکی از دیوار ها و تابلو های نقاشی منزل و ... .

•  برای روشنایی عناصر تزئینی بهتر است از نور غیر مستقیم استفاده کنید و نور مستقیم به این قسمت ها تابانده نشود.

•  شما می توانید لامپ های قدیمی را با لامپ های LED جایگزین کنید. در این صورت در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کرده و زیبایی خانه خود را دوچندان می کنید.

• از آباژورهای کوچک برای قسمتهای محدود و کوچک خانه استفاده کنید. این دستگاه ها برای این قسمت از خانه بسیار مناسب و ایده آل هستند. البته حتما توجه داشته باشید که خرید آباژور منزل شما از یک شرکت معتبر انجام شود.

لوستر های ایده آل برای بخش های مختلف منزل

بسته به نحوه استفاده از یک اتاق یا فضا، می توانید یک منبع نور متفاوت تهیه کنید. این بدان معناست که وقتی می خواهید لوستر یا منبع نور مناسب را انتخاب کنید، باید کاری را که می خواهید در این اتاق انجام دهید را در نظر بگیرید و منبع نور را بر این اساس انتخاب کنید. نور محیط و خانه نمی تواند برای تمام قسمت ها و قطعات آن یکسان باشد. به همین دلیل، انتخاب یک لوستر مناسب برای هر گوشه از خانه و تمایز بین لوستر اتاق نشیمن و اتاق خواب راحت است.

به عنوان مثال می توانید از لوسترهای درخشان و پر نور برای قسمت پذیرایی منزل خود استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی در خانه شما بزرگ است، می توانید از چند لوستر استفاده کنید. لوستر بزرگ کلاسیک دارای تعداد زیادی لامپ و شاخه است که برای پذیرایی مناسب بوده و همچنین با بلندی سقف متناسب است. برای تکمیل این فضا می توانید از یک لوستر کلاسیک استفاده کنید که شاخه های کمتری داشته و نور کافی برای اتاق غذاخوری و میز مخصوص آن فراهم کند.

 

نور مناسب برای هر قسمت از خانه باید متناسب با کاربرد آن انتخاب شود. یعنی هنگام انتخاب نور مناسب برای خانه خود ابتدا باید در نظر بگیرید که در این قسمت چه فعالیت هایی را انجام می دهید و سپس منبع نور و پایه نور مدنظرتان را انتخاب نمایید. نور در خانه نمی تواند در همه جا یکسان باشد و طبیعتاً نور در همه قسمت های خانه متفاوت است.

سایر اتاقهای یک خانه نیز باید به همین روش و با توجه به کاربرد آنها روشن شوند و یک لوستر مناسب برای آنها خریداری شود. استفاده از لوستر با تعداد محدود لامپ یا چراغ های منفرد می تواند برای اتاق خواب ایده آل باشد.

اما استفاده از لوستر با چراغ های زیاد برای اتاق خواب به هیچ وجه توصیه نمی شود. نوری که برای یک اتاق خواب و یک مکان برای استراحت فراهم خواهد شد باید توسط لامپ ها و منابع نوری که ظرافت بیشتری دارند تأمین شود.

در گذشته از لوسترها بیشتر به عنوان اتاق غذاخوری و روی میزهای بزرگ استفاده می شده است. این لوسترها به طور کلی از بلورهای زیادی ساخته شده اند و در نتیجه می توانند نور بیشتری ساطع کنند. لوسترهای امروزی مدل های مختلفی دارند و با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون ارائه می شوند.

انتخاب لوستر مناسب برای سالن و پذیرایی

اگر قصد دارید لوستر مناسبی را برای پذیرایی منزل خود انتخاب کنید و به دنبال منبع نور جدیدی هستید، ابتدا شرایط پذیرایی و محل زندگی خود را در نظر بگیرید. برای انتخاب لوستر برای این فضا، ابتدا دکوراسیون اتاق و همچنین طیف رنگی که برای مبلمان و سایر عناصر استفاده می شود را در نظر بگیرید. انتخاب یک لوستر بزرگ و کلاسیک برای راهروها و اتاق های کوچک باعث می شود فضای خانه شما کوچکتر از آنچه هست نشان داده شود.

لوستر های کلاسیک این توانایی را دارند که در فضا های نسبتا بزرگتر نصب شوند و با مدل های دیواری متنوع ترکیب شوند تا در نهایت یک دکوراسیون و مجموعه کامل را برای شما به ارمغان بیاورند. مدل های مختلف لوسترهای کلاسیک را می توان در هر خانه ای بسته به اندازه و ابعاد آن قرار داد. اما بهتر است قبل از خرید لوستر به ابعاد و ارتفاع آن توجه کنید.

در گذشته از لوسترها معمولاً روی میزهای بزرگ یا راهروهای پذیرایی استفاده می شد و در جای دیگری نصب نمی شد. در آن زمان این لوسترها دارای تعداد زیادی کریستال بودند تا بتوانند نور بیشتری را منعکس کنند. اما لوسترهای امروزی مدل های مختلفی دارند و با توجه به تزئینات و سبک های مختلف ارائه می شوند. همزمان با تولید لوسترهای مدرن، استفاده از لوستر برای سایر قسمت ها و فضاهای خانه امکان پذیر شده است.

چطور می توانیم یک لوستر مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟

لوسترها فقط منبع نور در خانه نیستند. آنها همچنین ابزاری مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون منزل هستند. در هنگام انتخاب لوستر باید دقت شود که قبل از خرید، سازگاری لوستر با سایر وسایل را بررسی کنید. مانند هر وسیله دیگری، لوستر مناسب می تواند تغییرات خاصی در فضای خانه شما ایجاد کند.

روشنایی منزل را می توان با کمک منابع نوری مناسب مانند لوسترها در هر فضایی تأمین کرد. برای تهیه این نور دیگر لازم نیست همه لوسترها را در سقف نصب کنید و اجازه دهید نور از آنجا تابیده شود. شما با انتخاب لوستر های دیواری، برخی از چراغ خواب های قدی و یا ایستاده، آباژورهای رومیزی و غیره می توانید منابع نور کم حجم تری نیز برای خانه خود تهیه کنید و آنها را به بخشی جذاب از خانه خود تبدیل نمایید.

 

برای خرید لوستر یا آباژور و حتی چراغ خواب می توانید به فروشگاه آفتاب دکور اعتماد کنید. آفتاب دکور یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین است که محصولات با کیفیتی را در حوزه دکوراسیون داخلی منزل به شما ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما اطلاع جامع تری راجع به خدمات و محصولات ما دریافت نمایید.

با استفاده از ابعاد اتاق، ابعاد لوستر را تعیین کنید

قبل از خرید لوستر ، باید طول و عرض آن را اندازه بگیرید. طول و عرض اتاق شما با یک فرمول ثابت و ساده نشان می دهد کدام لوستر با چه ابعادی برای شما مناسب است. به عنوان مثال، اگر طول و عرض اتاقی که می خواهید لوستر بخرید 8 فوت در 12 فوت باشد، مجموع آنها 20 فوت خواهد بود. در نتیجه با تغییر واحد این اعداد از فوت به اینچ می توانید ابعاد مناسب اتاق یا راهروی مورد نظر خود را تعیین کنید.

مثلا برای این اتاق باید لوستری تهیه کنید که 20 اینچ باشد. به همین ترتیب می توانید با محاسبه ابعاد اتاق یا محلی که قصد خرید لوستر برای آن را دارید، لوستر مناسب را انتخاب کنید. چنانچه لوستر را برای بالای میز غذاخوری خود انتخاب می کنید، باید ابعاد میز را اندازه بگیرید؛ نه اتاق را. قطر مناسب برای لوستری که باید بالای میز غذاخوری نصب شود، باید حتما از ابعاد میز شما 12 اینچ کمتر باشد.

ارتفاع اتاق و لوستر باید با هم هماهنگ باشد

ارتفاع دیوارها و ابعاد سقف اتاق شما، لوستر انتخابی و ابعاد آن را تعیین می کند. این بدان معنی است که این ابعاد قطر این لامپ و فاصله آن از سطح زمین را تعیین می کند. اگر فاصله کف و سقف اتاق بیش از حد باشد، می توانید لوستر را بالاتر آویزان کنید. اما اگر قرار است این لوستر روی میز غذاخوری نصب شود، انتهای این لوستر باید حدود 30 اینچ از میز فاصله داشته باشد. نوع و سبک لوستر و ابعاد دقیق آن متناسب با اتاق شما ممکن است به راحتی پیدا نشود یا ممکن است کمی کمتر یا کمی بیشتر باشد. مدل های مختلفی در بازار موجود است. در این حالت بسته به اندازه میز یا اتاقی که در نظر دارید می توانید لوستر بزرگ یا کوچکتر بخرید.

محل مناسب برای نصب و آویزان کردن لوستر

قبل از خرید لوستر مناسب، باید به این س نکته توجه داشته باشید که این لوستر را باید از کجا آویزان کرد. این موضوع بسیار مهم است و هنگام تنظیم و تعیین دکوراسیون منزل باید به آن توجه ویژه ای شود. اما برخلاف قوانین سنتی تزئینات سنتی که معتقدند لوستر باید در مرکز آویزان شود ، تزئینات مدرن از لوسترهایی که فضاهای دیگری برای آویختن لوستر فراهم می کنند استقبال می کنند.

در واقع، میزهای ناهار خوری را نمی توان یک استثنا در نظر گرفت و لوسترهایی که برای این میزها خریداری می شوند باید درست بالای آنها آویزان شوند. در مورد آنها گزینه دیگری وجود ندارد و این بهترین حالت است. اگر قرار است از بیش از یک لامپ برای روشنایی میز غذاخوری خود استفاده کنید، می توانید این چراغ ها را به تعداد دلخواه در فواصل منظم نصب کرده و زیبایی بیشتری به میز خود ببخشید.

امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به خوبی لوستری متناسب با ویژگی های منزل خود انتخاب نمایید. فراموش نکنید که فروشگاه اینترنتی آفتاب دکور ارائه دهنده خدمات و محصولات متنوعی در حوزه دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و محل کار شماست. خوشحال می شویم بتوانیم خدمات با کیفیتی را به شما مشتریان گرامی ارائه نماییم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول