اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌‌ای و کشاورزی در اهر/ افزایش قیمت گوشت با وجود کاهش قیمت دام زنده!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌‌شرقی با انتقاد از افزایش قیمت گوشت قرمز در استان، گفت: با وجود کاهش قیمت دام زنده در آذربایجان‌‌شرقی؛ هنوز قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش نیافته است، از این ‌رو لازم است تا سازمان صمت استان به قیمت گوشت قرمز ورود کند.

ایجاد زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌‌ای و کشاورزی در اهر/ افزایش قیمت گوشت با وجود کاهش قیمت دام زنده!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر از افزایش چهار برابری تولیدات بخش کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی نسبت  به دوران پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: ارتقای بهره‌‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی جزو برنامه‌های اولویت‌‌دار جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه توانایی افزایش تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم در هر هکتار به ۳ تن در شهرستان اهر را داریم، افزود: اصلاح ارقام کشت و ارتقای بهره‌‌وری می‌تواند به افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اهر منجر شود.

وی ادامه داد: امسال با وجود توزیع دو برابری بذر اصلاح شده گندم نسبت به سال زراعی قبل با کمبود بذر اصلاح شده در استان آذربایجان‌‌شرقی مواجه بودیم که امری مبارک است، چرا که نشان می‌‌دهد کشاورزان به اصلاح ارقام کشت رغبت پیدا کرده‌اند.

فتحی با ذکر اینکه در توزیع کود بین شهرستان‌‌های آذربایجان‌‌شرقی تفاوتی قائل نیستیم، ابراز داشت: کودهای توزیع شده در بین کشاورزان  از کیفیت خوبی برخوردار بوده و استفاده درست از کود در افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی بر لزوم توسعه واحدهای گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و پرورش ماهی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: کارگروه رفع موانع تولید استان تماماً برای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد:  ایجاد گلخانه‌‌های 3 هزار متر مربعی در شأن و منزلت شهرستان اهر نیست، در استان ۲ واحد گلخانه با مقیاس بزرگ داریم که هر دو واحد گلخانه متعلق به اهری‌‌هاست، از این‌ رو باید برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای بزرگ در شهرستان اهر تلاش مضاعفی کنیم.

فتحی از آمادگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌‌شرقی برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: هیچ‌‌گونه محدودیتی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اهر نداریم و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان آماده است، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه برای رفع موانع بزرگترین میدان دوآب شمال‌‌غرب کشور در شهرستان اهر همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم، بیان کرد:  میدان دوآب در حوزه محیط زیست به مشکل برخورده است، از این ‌رو تلاش می‌کنیم تا در استان حل کنیم و اگر قابل حل نبود از طریق وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در حوزه قلع و قمع و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز به دید دیگران ظالمانه رفتار می‌کند اما در حقیقت جهادکشاورزی به وظیفه قانونی عمل می‌کند.

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای صادرات سیب به عراق

فتحی با اشاره به صادرات سیب آذربایجان‌‌شرقی متذکر شد: حدود 20 میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق توسعه کشاورزی برای صادرات سیب‌ استان  به عراق تخصیص یافته، از این رو در صورت همکاری مسوولان و کشاورزان اهری آماده صادرات سیب شهرستان اهر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی گفت: ۱۰ درصد تراکتورهای توزیعی آذربایجان‌‌شرقی در اختیار کشاورزان شهرستان اهر قرار گرفته است و از طرفی تفاوت قیمت تراکتور باعث شده تا متقاضیان خرید تراکتور در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار استان  ۲۰۴۰۰  تومان است، تأکید کرد: قیمت گوشت مرغ در استان آنالیز شده و هر کیلو گوشت مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است و اگر بیش از این باشد، گران ‌فروشی بوده که باید سازمان صمت آذربایجان‌‌شرقی به موضوع ورود کند.

بهینه‌‌سازی الگوی کشت به منظور افزایش تولید در آذربایجان‌‌شرقی

فتحی از بهینه‌‌سازی الگوی کشت به منظور افزایش تولید در آذربایجان‌‌شرقی خبر داد و گفت: اگر بگوییم اصلاح الگوی کشت نداریم، دروغ است اما به دنبال بهینه‌‌سازی الگوی کشت هستیم تا در نتیجه آن منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی از احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: تسهیلات۳۰ میلیارد تومانی برای کشتارگاه صنعتی شهرستان اهر اختصاص می‌یابد که طبق برنامه زمان‌بندی؛ این کشتارگاه در سال  ۱۴۰۰  به بهره‌‌برداری می‌رسد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت گوشت قرمز در استان گفت: با وجود کاهش قیمت دام زنده در آذربایجان‌‌شرقی؛ هنوز قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش نیافته است، از این ‌رو لازم است تا سازمان صمت استان به قیمت گوشت قرمز ورود کند.

فتحی از اجرای کشاورزی قراردادی در سطح استان آذربایجان‌‌شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد:  طرح کشاورزی قراردادی را در حوزه کلزا شروع کرده‌ایم و نیاز است تا این طرح را به حوزه سیب، گندم و سایر محصولات کشاورزی گسترش دهیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول