اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در حال پیگیری است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سؤالات کنکور بر مبنای کتب درسی باشد، گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور در حال پیگیری است.

طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش  در حال پیگیری است

روح‌‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره آسیب‌های کنکور، اظهار کرد: باید سایه مؤسسات کنکور را از فضای کنکور کم کنیم. در مورد سؤالات کنکور اخیراً طرحی در مجلس تعیین شده که باید منبع سؤالات از کتب درسی باشد.

وی افزود: سؤالات و صدور مجوز‌ مؤسسات کنکوری توسط سازمان سنجش انجام می‌شود که به نظر ما این موضوع تضاد منافع دارد؛ یعنی سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری آزمون نمی‌تواند مجوز مؤسسات کنکور را بدهد چون در این صورت منافع این مؤسسات در روال برگزاری کنکور دخالت می‌کنند که از این جهت باید یک نهاد دیگری مستقل از سازمان سنجش این کار را انجام دهد که نیاز به طرح قانونی دارد؛ بنابراین باید کنکور را از استیلای بخش خصوصی نجات دهیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل موضوع کنکور باید کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها و نحوه ارزشیابی دانشجویان در دانشگاه‌ها شفاف و منصفانه شود تا بعد از آن بتوانیم به سمت حذف کنکور برویم. 

ایزدخواه عنوان کرد: به عنوان مثال دانشجویی که قابلیت و استعداد خوبی دارد و در مناطق محروم‌تر زندگی می‌کند، ممکن است از اساتید خوبی بهره‌مند نباشد که در این صورت باید در نحوه برگزاری امتحانات، ارزشیابی و منابع درسی این افراد ساز و کاری چیده شود که نابرابری آموزشی به حداقل برسد تا بتوانیم به سمت حذف کنکور برویم و استعدادیابی درستی از دانشجویان انجام شود و مکانیزم‌ها در شیوه آموزشی دانشگا‌ه‌ها اصلاح شود.  

وی افزود: بنابراین نخستین گام، کاهش حاکمیت مؤسسات آموزش خصوصی بر فضای کنکور است که باید برچیده شود. در حال حاضر هم طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور در حال پیگیری است تا صرفاً سوالات بر مبنای کتب درسی باشد که گام خوبی برای رسیدن به حذف کنکور است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول