اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

3536 زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون سه هزار و 536 زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات حمایتی از جمله هزینه درمان و مسکن و سایر کمک‌ها را دریافت می‌کنند.

3536 زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هم اکنون سه هزار و 536 زن سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات حمایتی از جمله هزینه درمان و مسکن و سایر کمک‌ها را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 35 درصد از این زنان همسرانشان فوت کرده‌اند، 42 درصد همسر از کار افتاده و یا دارای معلولیت دارند، 21 درصد مطلقه و دو درصد دختران خودسرپرست هستند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به تعدادی از دختران و زنان در معرض آسیب خدمات حمایتی ارائه می‌دهد، افزود: در سال جاری به 201 مورد از این افراد کمک‌های مقطعی در جهت توانمندسازی و بازگشت به خانواده ارائه شده است.

عسگری با بیان اینکه امسال به 73 زن سرپرست خانوار هزینه ودیعه مسکن پرداخت شده است، اضافه کرد: سه هزار و 5 دانش‌آموز و 300 دانشجو از خانواده‌های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند که کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار گروه‌های همیار زنان تشکیل شده است که این افراد با توجه به توانمندی که دارند، شغلی برای خود انتخاب و کسب درآمد می‌کنند، توضیح داد: در چهارمحال و بختیاری 28 گروه همیار زنان تشکیل شده است که امسال با توجه به شرایط کرونا 180 میلیون تومان کمک دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با شیوع ویروس کرونا خانواده‌های زنان سرپرست خانوار که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بسته‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند و همچنین سه هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش 250 هزار تومان در بین خانواده‌های زنان سرپرست خانوار توزیع شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مبلغ 500 هزار تومان برای خرید وسایل بهداشتی به حساب هر یک از زنان سرپرست خانوار واریز شده است.

عسگری اضافه کرد: امسال 89 تبلت برای فرزندان دانش‌آموز زنان سرپرست خانوار خریداری شده و همچنین یک هزار و 400 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند تحت حمایت بهزیستی توزیع شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول