اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ از حمله هوادارانش به کنگره چه می‌خواست؟

وبگاه تحلیلی «اینترسپت» در یادداشتی، هدف رئیس‌جمهور سابق آمریکا از تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه را توضیح داده است.

ترامپ از حمله هوادارانش به کنگره چه می‌خواست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه تحلیلی «اینترسپت» در یادداشتی به قلم «رایان گریم» به هدف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه اشاره کرده است. 

اینترسپت نوشته، ترامپ به شدت تظاهرات روز ششم ژانویه که به علت برگزاری جلسه کنگره به منظور تأیید آرای الکترال انتخابات برپا شده بود را ترویج می‌کرد و تظاهرات‌کنندگان را تحریک کرد و از آنان خواست به کنگره حمله کنند، در این مسئله شکی نیست اما موضوعی که در چند روز گذشته افشا شده فراتر از آن است.

نویسنده در یادداشت خود طبق شواهدی تصریح کرده که ترامپ در روز ششم ژانویه از تظاهرات کنندگان خواسته تا «مایک پنس» معاون دولتش را دستگیر کنند تا مانع از تأیید آرای الکترال در کنگره توسط وی شوند.

نویسنده یادداشت تشریح کرده بعد از اینکه «تامی توبرویل»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا به ترامپ گفت که مایک پنس در پی حمله تظاهرات‌کنندگان به کنگره از مجلس سنا خارج شده و امنیت او در خطر افتاده، ترامپ نیز پیامی در توئیتر منتشر کرد و نوشت که «مایک پنس شهامت نداشت کار لازم برای محافظت از کشور و قانون‌اساسی را انجام دهد و به ایالت‌ها فرصت دهد تا برخی حقایق اصلاح شده را تأیید کنند نه موارد جعلی و نادرست که قبلاً از آنان خواسته شده بود تأیید کنند.»

این در حالی بود که شورشیانی که در حال حمله به کنگره بودند، شعار می‌دادند که «پنس را دار بزنید!»

سناتور جمهوریخواه ایالت آلاسکا گفته اینکه ترامپ بعد از اینکه متوجه شد امنیت پنس مورد تهدید قرار گرفته و علناً به وی حمله کرد نشان می‌دهد که ترامپ مشتاق بوده تا مهاجمان به کنگره پنس را پیدا کنند و کاری را که می‌خواستند با او انجام دهند.

روزنامه نیویورک تایمز اوایل روز ششم ژانویه گزارش کرده بود که ترامپ به پنس گفته درصورتی که وی تلاشی برای تغییر نتایج انتخابات به نفع او انجام ندهد، وی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست. 

نویسنده این یادداشت نوشته یک احتمال وجود داشت مبنی بر اینکه اگر مایک پنس یا «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان کشته یا به شدت مجروح می‌شدند و آرای الکترال و نتیجه انتخابات تأیید نمی‌شد، ترامپ می‌توانست وضعیت اضطراری اعلام کند و یک روز دیگر به مبارزه علیه نتایج انتخابات ادامه دهد.

نویسنده تصریح کرد که تمایل ترامپ برای ادامه مبارزه خود فلسفه زندگی او بوده است؛ برای مثال در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۸، ترامپ در یک کمپین انتخاباتی اذعان کرد که حزب او شاید در مجلس نمایندگان شکست بخورد؛ به همین دلیل وی گفت که به مبارزه ادامه می‌دهد.

نویسنده نوشته ترامپ در صورت مواجه با یک شکست اجتناب‌ناپذیر، به آخرین کاری که متوسل می‌شد، ایجاد آشوب بود؛ نه به این دلیل که از این طریق به موفقیت برسد بلکه به این دلیل که حداقل موقعیت را به گذشته باز‌گرداند و شانس خود را دوباره امتحان کند. 

در پایان این یادداشت آمده است که ترامپ دقیقاً می‌دانست اگر شورشیان در مأموریت خود موفق شوند اوضاع چگونه رقم می‌خورد، در عین حال او می‌دانست که اگر آنها موفق نشوند او در انتخابات شکست می‌خورد، به همین دلیل او حاضر بود فردی را به قتل برساند تا به هدف خود برسد.

به دنبال شکست استیضاح، دموکراتها به دنبال کشاندن پرونده جرائم ترامپ به دادگاه به خاطر حمایت وی از حمله معترضان به کنگره هستند که 5 کشته برجا گذاشت. 

سنای آمریکا روز شنبه با ۵۷ رای مثبت در مقابل ۴۳ رای منفی از محکوم کردن اقدامات ترامپ بازماند. ۷ نفر از سناتورهای جمهوریخواه در این راه به همتایان دموکرات خود ملحق شدند اما آرای کافی برای استیضاح ترامپ که به دو سوم رای سنا نیاز داشت را نتوانستند کسب کنند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول