اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مهلت یک‌ماهه ۳۰ نماینده مجلس به وزیر علوم برای واگذاری خوابگاه به دانشجویان متأهل

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ازمهلت یک‌ماهه ۳۰ نماینده مجلس به منصور غلامی وزیر علوم برای واگذاری خوابگاه و ارائه تسهیلات به دانشجویان متأهل خبر داد.

مهلت یک‌ماهه ۳۰ نماینده مجلس به وزیر علوم برای واگذاری خوابگاه به دانشجویان متأهل

حجت‌السلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن) این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه منصور غلامی وزیر علوم به منظور پاسخگویی به چند سوال نمایندگان حاضر شده بود.

وی درباره جزئیات این سوالات افزود: سئوال عباس مقتدایی نماینده اصفهان به همراه ۲۹ تن از نمایندگان دیگر با این عنوان که وزارت علوم در راستای تکالیفی همچون ساخت و واگذاری خوابگاه برای متأهلین و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل که در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب شده چه اقداماتی انجام داده است؟ مطرح شد و وی پس از استماع پاسخ‌های وزیر علوم فرصت یک ماهه‌ای را به غلامی برای اجرای دقیق این قانون داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: سوال دوم مربوط به جعفر قادری نماینده شیراز با این عنوان که چرا فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی طولانی مدت است مطرح شد که مقرر شد برای پیگیری بیشتر تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود. 

فلاحی اظهار داشت: سوال سوم مربوط به پرویز اوسطی نماینده قروه مطرح شد که این سوال درباره دلیل تعلل در تکمیل، راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه بود و اینکه چرا برخی از دانشگاه‌های اقماری کردستان دارای ردیف اعتباری مستقل بوده اما در مورد دانشگاه مذکور کوتاهی صورت گرفته است که نهایتاً پس از پاسخ‌های وزیر نماینده سوال کننده قانع شد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین نماینده سوال کننده هم جلال محمودزاده بود که دو سوال را مطرح کرد؛ سوال اول وی درباره این بود که چرا وزارت علوم نسبت به تحویل و آماده سازی ساختمان دانشگاه پیام نور کوک تپه مهاباد به عنوان دانشکده فنی و حرفه‌ای علیرغم قول و موافقت قبلی وزیر اقدام نمی‌کند که وی فرصت یک ماهه برای پیگیری این موضوع به وزارت علوم داد ضمن اینکه سوال دوم جلال محمودزاده در خصوص بی‌توجهی وزارت علوم به تدریس زبان مادری و اجرای اصل (۱۵) قانون اساسی بود که وی از پاسخ وزیر به این سوال قانع شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول