اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان فاز دوم توسعه درمانگاه یحیی‌بن‌زید (ع)/ ارائه خدمات اجتماعی به مجاورین راهبرد سازمان اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به پایان یافتن فاز دوم توسعه درمانگاه یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، گفت: از این پس خدمات دندانپزشکی نیز در این درمانگاه به زائران و مجاوران ارائه می‌شود.

پایان فاز دوم توسعه درمانگاه یحیی‌بن‌زید (ع)/  ارائه خدمات اجتماعی به مجاورین راهبرد سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، اماکن مقدسه و بقاع متبرکه از دیرباز ملجا و پناهگاه مردمانی بوده است که به دلیل عشق و محبت بی‌کران خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خاندان آنها خود را در جوار مضجع نورانی شریف این ذوات مقدس آرام و با نشاط می‌یابند.

حضور پرشور و گسترده مردم در ایام مختلف به ویژه تعطیلات، روز طبیعت و حتی اعیاد مختلف از جمله عید نوروز در جوار آستان مقدس امامزادگان گواهی بر این مدعاست که مردم خود را در این اماکن مقدس عاری از هرگونه دغدغه، نگرانی و اندوه یافته و آرامش و سکینه قلبی را در وجود خود احساس می‌کنند.

حال این حضور پرشور نیازمند توسعه زیرساخت‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است تا بتوان با خیالی آسوده در این اماکن مقدس پذیرای زائران و مجاوران عزیز بود، به همین منظور درمانگاه خیریه حضرت یحیی‌بن‌زید (ع) در مجاورت آستان مقدس این امامزاده شریف در سال‌های قبل تاسیس شد و با توجه به استقبال مردم و درخواست‌های متعدد برای گسترش خدمات، افزایش سطح ارائه خدمات و تنوع در آن در دستور کار متولیان امر قرار گرفت.

از این رو به همت خیرین و نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس و با حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان فاز دوم توسعه درمانگاه خیریه آستان مقدس امامزاده یحیی‌بن‌زید (ع) در جوار مضجع شریف این امامزاده با حضور مسوولان ارشد شهرستانی و استانی به بهره برداری رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این درمانگاه از زمان تاسیس در مرحله نخست مورد توجه و استقبال زائران و مجاوران قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با توسعه این درمانگاه در راستای اهداف اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گامی در رفع محرومیت منطقه مجاور این آستان شریف برداریم.

روح‌الله سلیمانی‌فرد با بیان اینکه فاز دوم توسعه این درمانگاه با راه‌اندازی بخش دندانپزشکی به بهره برداری می‌رسد، افزود: این فاز با کمک خیرین و نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس به ویژه نیکوکار خیراندیش «آقای میری» راه‌اندازی شده که هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در بر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه قصد داریم در ادامه مسیر توسعه این درمانگاه با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس زمینه حضور متخصصین داخلی، زنان، اطفال و ... را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا حضور پزشکان متخصص به ویژه در روزهای پایانی هفته که حضور مردم در اماکن مقدس بیشتر از سایر زمان‌هاست می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بر تلاش این اداره کل برای ایجاد بستری برای ارائه خدمات مطلوب اجتماعی به مردم به ویژه زائران و مجاوران بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: برنامه ما این است که بتوانیم در کنار زیارت و ایجاد بستر برای صفای دل و جان، به برکت وجود شریف امامزادگان سایر خدمات مورد نیاز را نیز به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول