اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ارائه خدمات نسخه الکترونیک توسط ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی سیستان و بلوچستان

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی استان نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات نسخه الکترونیک توسط ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدحسین اباذری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: از اول اسفند چاپ و ارائه دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی متوقف و خدمات تامین اجتماعی با شماره ملی و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در بستر دولت الکترونیک خدمات الکترونیکی را شروع کرده و یکی از مباحث خدمات الکترونیک خدمات درمانی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به هم‌زمانی طرح خدمات الکترونیک با شیوع ویروس کرونا، این طرح در این زمینه نیز توانست مشکل گشا باشد.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی استان نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند و در بحث استحقاق درمان نیز در شرایطی که اینترنت قطع شود، این کار توسط پزشکان انجام و نسخه ارائه می‌شود.

اباذری با اشاره به اینکه دفترچه‌ها تا زمانی که برگ دارند فاقد اعتبار هستند، بیان کرد: یکی از فواید حذف دفترچه رفع مشکلاتی است که در صورت مفقود شدن دفترچه‌ها بوجود می‌آیند.

وی گفت: مردم ممکن است دچار نگرانی شوند که امیدواریم با تلاش همگانی و با همفکری، مردم از برکات این طرح نهایت استفاده را ببرند.  

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: از خرداد ماه که بحث حذف دفترچه‌ها در کشور آغاز شد ۶۰ میلیون بار از مراجعه به دفاتر شعبات تامین اجتماعی کاسته شد.

حمید ابراهیمی گفت: ۴۴ میلیون دفترچه در دست مردم وجود دارد و مردم هم می‌توانند از دفترچه ها و هم از کارت شناسایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در خصوص برنامه ۳۰۷۰ مشکلاتی در استان هست که هنوز در زمینه استفاده از خدمات الکترونیک فرهنگ‌سازی نشده بنابراین نیاز است تا در زمینه معرفی طرح تلاش و همکاری بیشتری صورت گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: با وجود ۸۰۰ هزار بیمه‌شده در سطح استان، تقریبا ۳۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی با شماره 1420 در طول شبانه روز پاسخگوی سووالات مردم است، گفت: یکی از روش هایی که طرح استحقاق درمان توسط خود بیمه شده قبل از مراجعه به پزشک اندیشیده می شود، سامانه *4*1420#  است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول