اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جبهه‌های حزبی دارای عنوان مشابه تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور گفت: در این کمیسیون مقرر شد جبهه‌های حزبی که دارای عنوان مشابه هستند، تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند.

جبهه‌های حزبی دارای عنوان مشابه تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حمزه امرایی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری این کمیسیون با اشاره به برگزاری سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: صلاحیت مسوولان استانی حزب پیشرو اصلاحات در استان اردبیل، حزب پیشرو اصلاحات، حزب موتلفه اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان ایران  و حزب مردم سالاری در استان آذربایجان شرقی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در آذربایجان غربی، سازمان معلمان ایران در استان‌های سمنان و کردستان، در نشست امروز بررسی و تایید شد.

امرایی افزود: تقاضای صدور فعالیت جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران هم مورد بررسی قرار گرفت و با انجام اصلاحات جزیی در مرامنامه و اساسنامه تایید شد که جزییات را به حزب ابلاغ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش مجمع عمومی احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست امروز بررسی شد، اظهار کرد: گزارش مجمع عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان این تشکل در جلسه مطرح و تایید شد و جزییات مصوبه به این تشکل ابلاغ می شود.

امرایی افزود: گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی، گزارش مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب موتلفه در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و تایید شد و  جزییات به احزاب مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: مصوبه ای پیرو مصوبه شورای هماهنگی پاسداشت زبان پارسی مبنی بر ضرورت استفاده از نام و نشان ایرانی در عناوین شخصیت‌های حقوقی در جلسه مطرح و مقرر شد براساس مصوبه به‌شکل لزوم رعایت این مصوبه به احزاب و تشکل‌های سیاسی ابلاغ شد تا احزاب و تشکل‌ها در همه درخواستها و مکاتبات و اسناد جدید حزبی عناوین جدید را منطبق با این مصوبه لحاظ کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید براینکه فعالیت جبهه‌های حزبی منوط به رعایت شرایط قید شده در قانون احزاب است، گفت:  براین اساس در کمیسیون مقرر شد جبهه‌های حزبی که دارای عنوان مشابه هستند، تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند. فعالیت برخی جبهه‌های جدید اخیرا مطرح شده منوط به رفع ابهامات و انجام مراحل قانونی مطابق شرایط مزبور در قانون احزاب است انتظار می‌رود فعالیتی نداشته باشند.

امرایی یادآور شد: هر نوع تقاضای جبهه جدید، طبق شرایط قانونی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بررسی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول