اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پرونده بزرگترین دوپینگ های جهان در «به اضافه مستند»

مستند جنجالی «ایکاروس» که برنده جایزه اسکار شده است، در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی به اضافه مستند به نمایش درمی‌آید.

پرونده بزرگترین دوپینگ های جهان در «به اضافه مستند»

به گزارش خبرگزاری فارس، شانزدهمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ایکاروس» اثری از برایان فوگل روی آنتن شبکه مستند می‌رود

مستند جنجالی «ایکاروس» حقایقی از دوپینگ سازمان‌یافته در مسابقات المپیک را افشا کرده و اطلاعات دقیقی را در مورد یک تقلب ورزشی گسترده در بخشی از مسابقات جهانی ارائه می‌کند. مستندی که به خاطر حهت گیری های سیاسی در تقابل میان آمریکا و روسیه مورد توجه قرار گرفته است.

«برایان فوگل»، کارگردان این فیلم مستند تصمیم می‌گیرد از راز دوپینگ‌های ورزشی سر در‌بیاورد، او با یک محقق روسی ملاقات کند و همین ملاقات منجر به افشای دوپینگ هایی می شود که به ادعای مستند بزرگترین رسوایی در تاریخ ورزش و المپیک است.
این مستند آمریکایی در سال 2017 ساخته شد و در همان سال در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه اورول را کسب کرد نت ‌فلیکس امتیاز پخش این فیلم را کسب کرد و آن را به صورت جهانی منتشر کرد. این فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور جواد خیابانی روی آنتن می‌رود. او درباره دوپینگ در مسابقات ورزشی سخن می‌گوید. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه 28 بهمن ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 29 بهمن ساعت ۹ و جمعه 1 اسفند ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول