اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعیین پیمانکار جدید پروژه بیمارستان ولی‌عصر(عج) تا پایان سال۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با همفکری و مشورت، یک شرکت توانمند را جایگزین پیمانکار قبلی پروژه بیمارستان ولیعصر خواهیم کرد.

تعیین پیمانکار جدید پروژه بیمارستان ولی‌عصر(عج) تا پایان سال۹۹

خبرگزاری فارس ـ اراک، عملیات ساخت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به عنوان یک پروژه ملی از سال ۸۷ آغاز و در دستور کار مسوولان قرار گرفت.

این پروژه که با توجه به قدمت بالای بیمارستان قبلی از نیازهای ضروری شهر اراک به شمار می‌رود، به عنوان یک طرح بزرگ ملی مطرح شد، اما با گذشت چندین سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه در دست احداث است که طولانی شدن روند ساخت این مجموعه درمانی داد مردم را درآورده است.

در تابستان امسال بود که دادستان نسبت به روند کند این پروژه انتقاد کرد و خواستار تعیین تکلیف پیمانکار شد.

با توجه به مشکلاتی که این پروژه داشت و بی‌توجهی پیمانکار نسبت به تکمیل هرچه سریع‌تر آن، تغییر پیمانکار در دستور کار مسوولان بهداشت و درمان قرار گرفت که رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با حضور نمایندگان وزارتخانه، استانداری و سازمان بازرسی و با همفکری تمامی ارگان‌ها یک شرکت توانمند برای پروژه ولیعصر انتخاب می‌شود که بتواند هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برساند.

وی افزود: امیدواریم این جابجایی و البته تجهیز بخشی از پروژه تا پایان اسفندماه سال جاری به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: افزایش نرخ ارز و نوسان در بازار عمده مشکل پیمانکار قبلی با دانشگاه علوم پزشکی بود که بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تصمیم بر قطع همکاری و شروع با پیمانکار جدید گرفته شد.

جمالیان بیان کرد: در این مدت دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به واقف بودن افزایش قیمت‌ها اقدام به خرید بیشتر تجهیزات اصلی و اساسی از جمله تجهیزات چهارگانه و موتورخانه کرده و اکنون نیز در انبار در انتظار اتمام پروژه و نصب و راه‌اندازی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وقفه و تعطیلی نیمه و تمام‌وقت این پروژه، مبلغی بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز خریداری شد تا به دلیل نوسانات بازار و ارز و مشکلات تحریم، خللی در روند تکمیل پروژه ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به پیگیر بودن روند مناقصه و شرکت ۹ شرکت توانمند و باتجربه  در آن تأکید کرد: امیدواریم با همکاری و همفکری باقی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران، بهترین شرکت انتخاب و هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

جمالیان در پایان تأکید کرد: این پروژه با توجه به ارائه خدمت به کل استان و حتی استان‌های هم‌جوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل حتی افتتاح و بهره‌برداری آن حتی یک روز زودتر از موعد اهمیت و حساسیت این پروژه را دوچندان می‌کند.

به گزارش فارس پیش از این قرار بود تکمیل این بیمارستان به قرارگاه سازندگی خاتم واگذار شود که باید دید با توجه به توانمندی قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی در استان و تکمیل طرح‌ها در کم‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا، آیا مسوولان حاضر به واگذاری پروژه بیمارستان به قرارگاه هستند یا خیر.

مسوولان قرارگاه سازندگی خاتم پیشتر آمادگی خود را برای تکمیل این طرح اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول