اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر تونس 5 وزیر کابینه را برکنار کرد

نخست‌وزیر تونس امروز طی حکمی برای ترمیم کابینه، پنج وزیر را برکنار و جایگزین‌های آنها را معرفی کرد.

نخست‌وزیر تونس 5 وزیر کابینه را برکنار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام المشیشی» نخست‌وزیر تونس امروز (دوشنبه - ۱۵ فوریه)، طی حکمی، پنج وزیر کابینه خود را که در تاریخ ۲۶ ژانویه گذشته از پارلمان رأی اعتماد گرفته بودند، برکنار و پنج وزیر جدی به جای آنها معرفی کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی تونس، «محمد بوسته» وزیر دادگستری، «سلوی الصغیر» وزیر صنایع، انرژی و معادن، «کمال دقیش» وزیر جوانان و ورزش، « لیلی جفال» وزیر املاک و امور مستغلات و «عاقصه البحری» وزیر کشاورزی و منابع آبی و شیلات، پنج وزیری هستند که امروز بر کنار شدند و نخست‌وزیر تونس پنج فرد دیگر را به عنوان سرپرست‌های جدید این وزارت‌خانه‌ها معرفی کرد.

بنا بر این گزارش، سرپرستی وزارت دادگستری به «حسناء بن سلیمان»، وزارت صنایع، انرژی و معادن به «محمد بوسعید»، وزارت املاک و امور مستغلات به «احمد عظوم»، وزارت کشاورزی و منابع آبی و شیلات به «محمد فاضل کریم» و وزارت جوانان و ورزش به «سهام العیادی» واگذار شد.

المشیشی همچنین اعلام کرد که آماده پذیرش و بررسی کلیه راهکارهای ضامن تکمیل روند ترمیم کابینه است تا وزرا مستقیما بتوانند در چارچوب قانون اساسی به وظایف خود عمل کنند.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس، در  ۲۶ ژوئیه گذشته، المشیشی٬ وزیر کشور وقت تونس را مامور تشکیل دولت جدید کرده بود. تونس بیش از دو هفته است که در پی ادای سوگند 11 وزیر جدید کابینه المشیشی با بحران جدیدی مواجه شده است. رئیس‌جمهور تونس به روند ترمیم کابینه ملاحظاتی دارد و به انتخاب برخی وزرا که به اعتقاد او دارای پرونده‌های فساد و مسائلی که منافع ملی را تهدید می‌کند، هستند، اعتراض دارد. همین امر نوعی بحران قانونی میان او و نخست‌وزیر ایجاد کرده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول