اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می‌سازد

ائتلاف آمریکایی یک پایگاه دیگر در شمال شرق سوریه و مشرف به مرز عراق و ترکیه می‌سازد.

آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع سوریه از ساخت پایگاه جدید ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه و مجاورت مرز عراق و ترکیه خبر دادند.

به نوشته المیادین، این پایگاه قرار است در منطقه «عین دیوار» در استان الحسکه ساخته شود و آمریکایی‌ها تجهیزات جدیدی به پایگاههای خود در این استان انتقال داده‌اند.

به گفته منابع محلی، یک کاروان ائتلاف آمریکایی متشکل از ۵۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی با همراهی خودروهای زرهی از عراق وارد خاک سوریه شده و به سمت پایگاههای مستقر در القامشلی و الحسکه حرکت کرده‌اند.

این پایگاه جدید که بخش‌هایی از آن تکمیل شده در حومه شهرک «الیعربیه» در منطقه المالکیه در شمال شرق استان الحسکه واقع شده است. محل احداث پایگاه پیش از این باند پرواز هواپیماهای کوچک سم‌پاشی بود. آمریکایی‌ها دور این باند را با دیوارهای بتنی از پیش ساخته محصور کرده و یک باند فرود بالگرد نیز در آن تعبیه کرده‌اند.

همزمان ائتلاف آمریکایی پایگاه «صوامع» در استان الحسکه را تخلیه و بیشتر تجهیزات آن را به پایگاه جدید منتقل کرده‌اند.

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که حمایت آمریکا را با خود دارند، محصول گندم کشاورزان الحسکه و قامشلی را به زور از آن‌ها گرفته‌اند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اخیرا مدعی شده است که تعداد نظامیان این کشور در شمال شرق سوریه ۹۰۰ نفر است و برای مبارزه با داعش و نه منابع نفتی سوریه در آن‌جا حضور دارند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول