اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بستر کافی برای اشتغالزایی توسط نخبگان البرزی فراهم می‌شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه ایجاد شغل و بهبود شرایط اقتصادی یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های وزارت کار است، گفت: ضمن تعریف بسته‌های تشویقی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت سعی بر این بوده تا شاهد اشتغالزایی باشیم.

بستر کافی برای اشتغالزایی توسط نخبگان البرزی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، طی نشستی که با رئیس بنیاد نخبگان و تعدادی از نخبگان استان در محل سالن جلسات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز با تاکید بر این که نقش و جایگاه نخبگان در توسعه و پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: نخبگان می‌توانند در راستای جریان سازی نقش مهمی ایفا کنند، ما نیز انتظار داریم تا با جریان سازی به ایجاد تکنولوژی به اشتغالزایی برسد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: ما در نظر داریم تا در راستای ایجاد اشتغال که از مهمترین وظایف وزارت کار است، تسهیلاتی به متقاضیان فعالیت در عرصه‌های تولید و فناوری ارائه کنیم؛ در راستا تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که افراد با ارائه طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد می‌توانند از این وام بهره مند شوند.

به گفته فلاح نژاد مبلغ این تسهیلات به میزان 100 تا 150 میلیون تومان است که به ازای هر نفر ایجاد شغل به وی خواهد شد، نخبگان استان نیز می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه کسب و کارهای خود استفاده نمایند.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز از طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای بعنوان دیگر طرح های این اداره کل و وزارتخانه برای بهره مندی نخبگان استان نام برده و ادامه داد: فقدان مهارت لازم در قشر تحصیل کرده دانشگاهی یکی از معضلاتی که در شرایط فعلی با آن سر و کار داریم از این رو یک بسته تشویقی تحت عنوان کارورزی و بعد بحث مشوق‌های بیمه ای را برای اشتغال کسانی که دارای تحصیلات عالی هستند  تعریف توسط وزارت کار تعریف شده است.

فلاح نژاد همچنین حوزه تعاون را دیگر بستر مناسب برای فعالیت‌های نخبگان در حوزه‌های پژوهش محور عنوان کرد و گفت:  استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و اقتصادی بخش تعاون برای بهره مندی نخبگان در حوزه‌های پژوهشی ونیز وجود معافیت‌های مالیاتی و بیمه ای و نیز تسهیلات خاص بخش تعاون می‌تواند بعنوان تسهیل گر کسب و کار و ارائه ایده‌های نخبگان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان مورد توجه این قشر قرار گیرد و این اداره کل در این زمینه آمادگی همکاری با نخبگان را در راستای سرفصل‌های پژوهشی ارائه شده تعاون از سوی وزارت متبوع را دارد.

وی همچنین استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از دیگر خدمات قابل ارائه این اداره کل به نخبگان و استعدادهای برتر استان نام برده و تصریح کرد: منابع خیلی خوبی از سمت دولت برای توسعه اشتغال پایدار روستایی اختصاص داده شده که نخبگان البرزی می‌توانند در این خصوص نیز با استفاده از تسهیلات در رسته‌های اعلام شده فعالیت کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول