اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عمان خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

وزیر خارجه عمان برجام را مهم‌‌ترین دستآورد آمریکا در منطقه توصیف کرد و خواستار بازگشت مجدد این کشور به برجام شد.

عمان خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان گفت که سیاست خارجی کشورش بر صلح و همکاری استوار است.

البوسعیدی در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» بر آمادگی کشورش برای کمک به توقف تنش‌ها در منطقه تأکید کرد و گفت: «ما از روابط بسیار خوبی با ایران برخورداریم و طبیعتا با آمریکا نیز روابط حسنه‌ای داریم».

او افزود: «معتقدم که کانال‌های مستقیم بین تیم‌های سیاست خارجی واشنگتن و تهران باز است و هیچ مانعی برای احیای آن وجود ندارد».

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، البوسعیدی تصریح کرد: «برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در طول چند سال یک دستآورد مهم برای آمریکا در منطقه بود و بازگشت به این برنامه نیز اقدام تکمیلی مهمی برای این دستآورد خواهد بود و علاوه بر آن نشانه امیدوارکننده‌ای برای نتایج آتی آن است».

وزیر خارجه عمان همچنین به این سخن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که گفته بود «ما می‌توانیم به یکدیگر به چشم همسایه نگاه کنیم نه یک دشمن و می‌توانیم در نهایت احترام با یکدیگر تعامل کنیم و تلاش‌ها را یکی کرده و تنش‌ها را کم کنیم».

البوسعیدی افزود: گرچه منظور بایدن از این سخنان سیاست داخلی بود اما این سخن درباره سیاست خارجی نیز صدق می‌کند و به همان اندازه از اهمیت برخوردار است.

وزیر خارجه عمان درباره برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با هدف بررسی افق‌های جدید همکاری ابراز تمایل کرد و گفت که امیدوار است این نشست در ماه مارس برگزار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول