اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توقف روند نزولی بیماری کرونا در اصفهان/ صدور مجوزهای تردد جدید با قالبی متفاوت

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: گزارش‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مطرح شد که حاکی از توقف روند نزولی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و تغییر روند به وضعیت منفی بود.

توقف روند نزولی بیماری کرونا در اصفهان/ صدور مجوزهای تردد جدید با قالبی متفاوت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی در حاشیه برگزاری هفتادمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در جلسه امروز، گزارش‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مطرح شد که حاکی از توقف روند نزولی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و تغییر روند به وضعیت منفی بود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان ادامه داد: زنگ خطر وضعیت زرد ویروس کرونای انگلیسی در کشور و استان به صدا درآمده است زیرا این ویروس هم سرعت انتقال و هم شتاب کشندگی بیشتری دارد.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم و لذا باید به صورت ویژه مراقب باشیم؛ از همین‌رو امروز در جلسه ستاد استانی بر استمرار طرح مشترک سپاه، بسیج و بهداشت استان با عنوان طرح سلیمانی در خصوص غربالگری، شناسایی، آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت حافظیان سلامت  تاکید شد.

غلامی ادامه داد: همچنین محدودیت‌های طرح جامع هوشمند متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید به همه شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و محدودیت‌ها تردد، اجتماعات و فعالیت‌ها براساس این طرح اجرا خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان اظهار کرد: متاسفانه ۲ شهرستان نطنز و اردستان در روزهای اخیر با وضعیت نارنجی مواجه شده‌اند و لذا همه ترددها به اردستان و نطنز اعم از تردهای بومی و غیربومی کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: از کلیه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم از سفر به ۲ شهرستان نظنز و اردستان و همچنین سفر به استان‌های جنوبی و شمالی ازجمله خوزستان ،گلستان، گیلان و مازندران که دارای شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، خودداری کنند.

غلامی با بیان اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی امسال شعار سفرهای ایمن و هوشمند را مطرح کرده است، افزود: در صورتی که در ایام نوروز شرایط استان در وضعیت زرد و آبی بماند پذیرش مسافر متناسب با شعار ستاد خدمات سفرهای نوروزی و به شرط رزرو هتل و اماکن دارای گواهی ایمنی و با توجه به رعایت ظرفیت‌ها انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان تاکید کرد: امسال پذیرش مسافر در هر شرایطی در قالب خانه‌های استیجاری، کمپ‌ها و مدارس امکان‌پذیر نیست و تنها مدارسی که از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار باشند و گواهی ایمن را از بهداشت و درمان استان دریافت کرده باشند، می‌توانند جذب مسافر داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص ماه رجب و برگزاری نمازهای جمعه، گفت: این طرح‌ها به منظور تایید و تصویب به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه و درصورت تایید این ستاد ابلاغ خواهد شد.

 غلامی با اشاره به برگزاری برخی مراسم جشن و شادی در ماه‌های پیش‌رو، خاطر نشان کرد: در صورت تخلف تالارها و اماکن از مجوزها بر اساس طرح جامع هوشمند با متخلفان برخورد و اماکن متخلف پلمپ و جریمه خواهند شد و نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز در این ایام‌ تشدید می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان تصریح کرد: در خصوص ترددها و صدور مجوزهایی که پیش از این توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شد و قرار بود نیروی انتظامی صادر کننده این مجوزها شود، نیز مقرر شد طی جلسه‌ای مشترک بین فرمانداری و نیروی انتظامی مساله بررسی و مجوزهای جدید با شکل جدید و  مشخص شدن مبدا، مقصد، مدت سفر بر اساس کد ملی و شماره گواهی‌نامه راننده صادر شود و پس از گذشت مدت اعتبار منقضی شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر استان دارای ۲ شهرستان نارنجی، ۸ شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان آبی است که در شهر اصفهان با توحه به اینکه در وضعیت زرد قرار دارد، همه محدودیت‌های وضعیت زرد متناسب با طرح جامع هوشمند  اعمال می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول