اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با بنیاد مسکن/به دنبال احیاءبافت‌های در معرض خطر هستیم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بازسازی حدود ۱۰ هزار مسکن در شهر زاهدان از جمله اهداف مد نظر بود گفت: با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰میلیون ریال به دنبال احیاء بافت‌های در معرض خطر هستیم.

لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با بنیاد مسکن/به دنبال احیاءبافت‌های در معرض خطر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز رئیس و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سیستان‌وبلوچستان توسط این مجموعه گفت: بازسازی حدود ۱۰ هزار مسکن در شهر زاهدان از جمله اهداف مد نظر بود که با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰میلیون ریال به دنبال احیاء بافت‌های در معرض خطر هستیم.

تابش ضمن ابراز گلایه از عدم همکاری مناسب برخی دستگاه‌ها در استان گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته توجه مرکزنشینان به استان جلب شده که در صورت عدم همکاری برخی سازمان‌ها زمینه حمایت و سرمایه‌گذاری در استان از بین خواهد رفت،گفت: خدمات گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در سیستان‌وبلوچستان، در اصل نوعی کار فرهنگی و به نوعی خرید آبروی نظام است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار خدمات ارائه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باعث تثبیت موقعیت نظام، دلدادگی بیشتر مردم و جلوگیری از تبلیغات سوء دشمنان و اختلاف‌آفرینی‌های مذهبی خواهد شد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: کار گسترده نیازمند پشتیبانی جدی در مرکز و همکاری و هماهنگ‌سازی سایر دستگاه‌ها در استان است.

آیت‌الله مصطفی محامی ادامه داد: علت عدم همکاری برخی از دستگاه‌های استان، ضعف مدیریتی است که اعمال فشار از مرکز کشور می‌تواند تا حدودی موثر باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: استفاده از ابزار رسانه و اطلاع‌رسانی طرح‌های در حال اجرا برای بیان خدمات نظام به مردم از دیگر مواردی است که باید در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ‌ عمومی استان با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در پروژه‌ها، ادامه داد: در این راستا ارائه خدمات، متناسب با فرهنگ منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که قدردانی مردم را در پی داشته باشد.

ارائه خدمات بنیاد مسکن با مشارکت خود مردم باشد

آیت‌الله محامی ارائه خدمات با مشارکت خود مردم را یکی دیگر از ضروریات عنوان کرد و افزود: نیاز است تا خدمات ارائه شده منوط به درخواست مردم و با مشارکت خودشان همراه باشد تا قدردانی بیشتری از خدمات ارائه شده داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به عدم توجه برخی دستگاه‌ها به منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها وظایف ذاتی خود را انجام ندادند که اگر این گونه بود معضل بزرگ حاشیه‌نشینی به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه زاهدان ارائه خدمات به حاشیه شهرها را عامل تشدید حاشیه‌نشینی دانست و عنوان کرد: رسیدگی به حاشیه شهر عامل افزایش مهاجرت مردم دیگر مناطق محروم به این نقاط خواهد شد و به جای اینکار باید به دنبال تقویت مبدا مهاجرت مردم یعنی روستاها باشیم.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول