اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بانک ها سهم کشاورزی را نمی دهند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: براساس قوانین و مقررات موجود باید 15 درصد از منابع بانک های غیرتخصصی به بخش کشاورزی تعلق یابد طبق برآوردهای انجام شده این رقم در حال حاضر در حدود 8 درصد می باشد که مقرر شد منبعد این رقم به صورت 15 درصدی عملیاتی شود.

بانک ها سهم کشاورزی را نمی دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران اظها داشت: در سطح استان مقرر شد تا تحویل و تامین آب کشاورزی برای مجتمع های گلخانه ای در اولویت کاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی قرار گیرد و هیچگونه محدودیت منابع آبی با توجه به بهره وری آبی که دارند وجود نداشته باشد.    

وی، ادامه داد: با توجه به این موضوع که سهم بری فصل کشاورزی استان از سایر استان ها به مراتب کمتر می باشد، تجدید نظر در سهم بری فصل کشاورزی از اعتبارات استانی یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود که دستور عملیاتی شدن این امر نیز از طرف  محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی صادر شد.

فتحی افزود: براساس قوانین و مقررات موجود باید 15 درصد از منابع بانک های غیرتخصصی به بخش کشاورزی تعلق یابد طبق برآوردهای انجام شده این رقم در حال حاضر در حدود 8 درصد می باشد که مقرر شد منبعد این رقم به صورت 15 درصدی عملیاتی شود.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با صدور پروانه های مربوط به بخش کشاورزی، گفت: الزام پروانه ساخت که از طرف استانداری و بخشداری ها برای فعالین و سرمایه گذاران این بخش تعیین شده بود، حذف و مقرر گردید تا این موضوع از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام گردد.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که افزایش میزان سرمایه گذاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از طریق تامین منابع از دیگر مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود، اظهار نمود: در نهایت مقرر شد تا انجام کشاورزی قراردادی با محوریت اتاق ایران و ترغیب و تشویق کشاورزان در اولویت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار گیرد.

فتحی در خصوص مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی نیز، گفت: قرار شد تا پیشنهادات به اتاق ایران تحویل و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طرح موضوع و تصمیمات لازم اتخاذ شود.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خود تصریح کرد: تامین اعتبار شبکه های آبیاری پایاب سد خداآفرین، رعایت فواصل و حریم های نظام جامع دامپروری و اصلاح آن و تامین بذور اصلاح شده از طریق واردات در سطح کشور 3 مورد از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی بود.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول