اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

رمزگشایی از اظهارات تند سرمربی تیم والیبال سپاهان/پاسخ شائبه‌ها را بدهید

سرمربی تیم والیبال سپاهان اخیراً صحبت هایی را مطرح کرد که شائبه های زیادی را در ذهن اهالی این رشته ایجاد کرد.

رمزگشایی از اظهارات تند سرمربی تیم والیبال سپاهان/پاسخ شائبه‌ها را بدهید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست‌وهفتم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روز جمعه 17 بهمن‌ماه با شش دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری شد. تیم‌های شهرداری ورامین و شهرداری ارومیه در آخرین دیدار هفته بیست‌وهفتم، در سالن فدراسیون والیبال به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده ورامین سه بر دو به پیروزی رسید.

2 جسله محرومیت قطعی برای یلی

این مسابقه در پایان با حاشیه‌هایی همراه شد و بلافاصله کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات تا تشکیل کمیته انضباطی، پوریا یلی و فرهاد سال‌افزون را از حضور در مسابقات محروم کرد. نشست کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برای بررسی این موضوع، دوشنبه 20 بهمن‌ماه برگزار شد و آرای زیر با استناد به ماده 3 و بند 2 ماده 4 آئین‌نامه انضباطی برای نامبردگان صادر شد:

پوریا یلی دو جلسه محرومیت قطعی از حضور در سالن مسابقه و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی

فرهاد سال‌افزون دو جلسه محرومیت که تا پایان لیگ 1399 به حالت تعلیق درآمده است و دویست میلیون ریال جریمه نقدی

* یلی بازی کرد!

پوریا یلی که به دو جلسه محرومیت قطعی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر محکوم شده بود در اقدامی جالب در هفته بیست و نهم برای تمیش مقابل سپاهان بازی کرد تا این اتفاق صدای اعتراض اصفهانی ها و البته تعجب اهالی والیبال را به همراه داشته باشد. نکته قابل توجه این است که فدراسیون والیبال اطلاعیه ای در خصوص بخشش این بازیکن صادر نکرده است.

* اکبری: محرومیت یلی تعلیق شد

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره حضور پوریا یلی در مسابقه مقابل سپاهان گفت: بعد از پایان مسابقه با تیم شهرداری ورامین، اتفاقاتی افتاد که برای تیم و باشگاه محکومیت در کمیته انضباطی فدراسیون را به همراه داشت. درخواست مجدد برای بررسی اتفاقات و احکام صادره را به کمیته استیناف ارائه دادیم و یک جلسه محرومیت قطعی یلی با رای این کمیته، تعلیق شد.

* محمدی‌راد: از مرجع اصلی والیبال به ما بی احترامی شد

اتفاقاتی که رخ داد برای سپاهانی ها و البته اهالی والیبال قابل هضم نبود. رحمان محمدی راد، سرمربی طلایی پوشان اصفهان در پایان بازی تیمش انتقادات تند و تیزی را خطاب به مسئولان فدراسیون بیان کرد.

وی اظهار داشت: واقعاً فدراسیون والیبال، کمیته انضباطی و کمیته استیناف درمورد حضور یلی در بازی امروز خیلی انتقادآمیز رای داد. ما پیش از این فکر می کردیم که او محروم باشد و مقابل سپاهان به میدان نرود. بعد از اتفاقاتی که در بازی تیم های شهرداری ارومیه و شهرداری ورامین افتاد کمیته انضباطی رای خود را صادر کرد و من در جایگاهی نیستم که بخواهم در این خصوص صحبت کنم، اما اگر من آن کارها را کرده بودم 2 سال محروم می شدم.

وی گفت: متاسفم برای فدراسیون والیبال که خودش باعث می شود شائبه هایی ایجاد شود. خود فدراسیون موجب می شود تا برخی ها مدعی شوند فدراسیون درحال طرفداری از یک تیم است؛ این رفتار یعنی طرفداری و بی احترامی به سایر تیم ها. من سعی کردم به همه جامعه والیبال احترام بگذارم که متقابل به من احترام بگذارند. از مرجع اصلی والیبال به ما بی احترامی شده است. شما باید اعلام می کردید که این رای تغییر کرده است. 

سرمربی تیم والیبال سپاهان خاطرنشان کرد: اینکه این رفتارها و تغییر نظرات درست بوده یا خیر را نمی دانم و امیدوارم نهادی باشد که در این خصوص قضاوت کند. چرا فدراسیون در قبال آن رفتارها چنین رای صادر کرد؟ ما نماینده نداریم؟ ما شهردار نداریم که از ما حمایت کند؟ ما بلافاصله کمپین راه نمی اندازیم که «هشتگ فدراسیون ایران، دشمن آذربایجان» که این رفتارها با ما می شود؟ این انصاف نیست. ما به عنوان تیمی که سخت در حال زحمت کشیدن هستیم، فقط توقع احترام گذاشتن داریم. 

محمدی راد افزود: روابط عمومی فدراسیون باید اعلام می کرد که جلسه کمیته استیناف برگزار و یلی بخشیده شده است. این تنها کاری است که فدراسیون می توانست انجام دهد. اگر رفتاری را که من دیدم، خودم انجام می دادم حداقل 2 سال محروم می شدم. از دخالت هایی که انجام می شود خسته شدیم. اگر قرار است کسی نظارت یا دخالت کند حالا باید این کار را انجام دهد. 

* رمزگشایی از اظهارات عجیب سرمربی سپاهان

محمدی راد در بخشی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد: از فدراسیون خواهش می کنم شعار اخلاق مداری ندهد. شمایی که می گویید ما باید اخلاق مدار باشیم و صبور باشیم، سوالم این است که فقط ما باید صبور باشیم و شما نه؟ پس لطفا رفتارتان را درست کنید و به من نگویید که چه کاری کنم؟ کوچکترین کاری که باید می شد این بود که در سایت فدراسیون اعلام می شد که یلی بخشیده شده است.

این صحبت ها در حالی مطرح شد که چندی پیش محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که حساسیت‌ مسابقات باشگاه‌های برتر مردان ایران در ادامه دور مقدماتی و مرحله پلی‌آف حساس‌تر می‌شود، گفت: به سرمربیان سفارش می‌کنم که آستانه تحمل خود را افزایش دهند تا لیگ برتر با جذابیت‌های خاص خود ادامه یابد.

* جواب رحمان نه، پاسخ شائبه‌ها را بدهید

صحبت های محمدی راد نکات تاریک زیادی در دل خود داشت. از راه اندازی کمپین و تاثیرگذاری آن بر تصمیمات فدراسیون گرفته تا نفوذ برخی افراد در برنامه ریزی فدراسیون نشین ها که اهالی والیبال امیدوارند درست نباشد، چراکه تایید هر کدام از این موارد می توان آبروی والیبال ایران را زیر سوال ببرد، چراکه فدراسیون بارها مدعی شده که تحت تاثیر عوامل بیرونی نیست.

محمدی راد از جمله مربیان با دانش، با اخلاق و جوان والیبال ایران است، اما به قول معروف گویا کارد به استخوانش رسیده که لب به سخن گشوده است. او با تیم سپاهان عملکرد بسیار خوبی در مرحله مقدماتی داشت و توانسته صدرنشین مسابقات باشد. ضمن اینکه قرار است او در تیم ملی هم فعالیت داشته باشد و یکی از دستیاران آلکنو باشد. آخرین خواسته محمدی راد از مسئولان فدراسیون این بود که پاسخ سوالاتش را بدهند تا ثابت شود که حرف و حدیث هایی که ایجاد شده واقعیت ندارد. حالا نه تنها محمدی راد که تمام خانواده والیبال در انتظار پاسخ فدراسیون هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول